Annons:
Etikettlite-allt-möjligt
Läst 4957 ggr
LyQa
2016-06-28 20:54

Kennelhemsida

Tänkte starta en hemsida om allt vad som gäller kenneln, allt om valparna och föräldrarna osv. Har fått väldigt bra tips här genom sökfunktionen så jag vet på ett ungefär vad som ska finnas med på hemsidan. Frågan är bara vart jag gör en snygg, men gratis hemsida? Några tips på bra hemsidor?

Tack på förhand 😃

Annons:
LyQa
2016-06-28 21:10
#1

Någon som har erfarenhet av hundpoolen? Det som stör mig lite är att de i gratisversionen har tillåtelse att lägga in reklam på min sida, men så kanske det är i alla gratistjänster för hemsidor?

Agda
2016-06-28 21:33
#2

One.com är inte gratis, men den kostar ca 360 kr/år inkl. en .se adress. Där kan du fixa en hemsida direkt på nätet (det finns olika mallar man kan välja bland) och utan att ha några grundkunskaper. Jag har varit kund hos one.com i 9-10 år nu och är jättenöjd. Förutom en hemsida finns det andra valmöjligheter, du kan ha en blogg, en mail med din hemsideadress och lite andra saker (tror att det finns moln som man kan ladda upp bilder/filer till, också tror jag att man kan ha bildgalleri, jag själv använder mig bara utav hemsida, mail och blogg så jag har inte full koll på de andra saker man kan göra).

Annars kan en blogg fungera som hemsida, wordpress kan man göra mycket roligt med. Tror att den är gratis (själv använder jag mig av wordpress via one.com).

LyQa
2016-06-28 22:54
#3

Vill helst inte betala någonting då jag är osäker på hur mycket hemsidan faktiskt kommer användas, är lite dålig på att uppdatera så vill gärna ha något gratis till att börja med. :)

Ska kolla in wordpress!

Mysisa
2016-06-28 22:58
#4

Jag har gjort min på wix.com. Adressen blir lite krångligare när det är gratis med jag känner att jag kan nog leva med hur hemsidan ser ut, kika  gärna
minavitas.wix.com/kennel

minavitas.wix.com/kennel

LyQa
2016-06-28 23:05
#5

#4 Din hemsida gillade jag skarpt! Lite krångligare är det kanske, men wix är ju så pass kort att det går att leva med 😉
Ska kika lite mer på wix, men har också hittat weebly!

Mysisa
2016-06-28 23:19
#6

#5
Tack :) Hade en på weebly förut för länge sen men är mer nöjd med wix faktiskt.

minavitas.wix.com/kennel

Annons:
LyQa
2016-06-29 11:32
#7

#6 Det är helt gratis då? Inget abonnemang man måste skriva upp sig på senare för att få behålla sidan? :)

Mysisa
2016-06-29 12:16
#8

#7
Jag betalar iaf ingenting och har inte förbundit mig till att betala senare. Jag kan välja att betala senare om jag vill ha fler funktioner men just nu är jag nöjd som det är

minavitas.wix.com/kennel

LyQa
2016-06-29 12:48
#9

#8 Tack snälla! Ska nog köra på wix då 😃

Jamie+Engla
2016-07-19 08:51
#10

Om inte så skapa en kennel sida på Facebook? Jag har själv hemsida (2 stycken men bara en som är publicerad just nu) och har funderat på sida via Facebook. Helt gratis

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Fisherling
2016-07-19 14:09
#11

Jag aaavskyr när uppfödare bara har en kennelhemsida på Facebook. Det går inte att navigera. Jag vill ha tydliga flikar med hundarna, med planerna, med aktuella kullar, kontaktinformation, avelsfilosofi ect. Jag vill kunna klicka runt och gå tillbaka, inte behöva bläddra i ett flöde för att kanske hitta vilka hundar kenneln har.

Men de får gärna komplettera sin hemsida med en facebooksida där det kommer rullande uppdateringar :)

Jamie+Engla
2016-07-20 08:43
#12

Okej, jag använder mig an Webnode. Jag gillar den. Just nu ligger den "gamla" uppe, men jag jobbar på den nya som planeras att bli publicerad i början på 2017. Kan väl säga att uppdateringen blir stor, då jag använder en helt annan mall denna gången.

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Pytteliten
2016-12-23 06:31
#13

Har ni andra bra förslag om man är beredd att betala? Jag är INTE nöjd med nuvarande leverantör och vill göra om min hemsida helt. Så enkelt och snabbt som möjligt, men ändå med ett proffsigt resultat 😃. Jag upplever att hemsidan är ett ovärderligt sätt att sälja valpar till rätt personer, så det får kosta en del. Fast en lägre kostnad är så klart bättre !!!

Annons:
Jetaime
2016-12-23 19:01
#14

Weebly funkar bra, gratis, enkelt att använda och lätt att uppdatera hemsidan oavsett var man är osv.

Gillar inte heller när kenneln bara finns på FB, men som ett komplement till hemsidan tycker jag det är toppen, där uppfödare och valpköpare kan lägga upp resultat, hälsningar och bilder osv. :)

LyQa
2017-01-27 21:07
#15

Kan hålla med om att endast en Facebook sida inte ger så mycket, men ett toppen komplement till hemsidan för lite snabb uppdatering om kenneln. Löste det med att göra både hemsida och en sida på facebook, blev inte helt nöjd men de är båda under uppbyggnad ;)

Upp till toppen
Annons: