Annons:
Etikettdräktighet-och-förlossning
Läst 2082 ggr
tillowin
4/15/16, 9:47 PM

Hur ser ni att tiken är dräktig?

Ja, jag har ju läst böckerna och varit med på ett par dräktigheter innan, så jag vet lite vad man ska försöka titta efter. Men hur ser ni först på era tikar att de är dräktiga? Vad är det som ger er känslan innan de faktiskt blir tjocka?

Min tik har gått 4 veckor nu och visar egentligen inte så mycket, men sättet hon beter sig på något vis ger mig magkänslan att det är någon därinne. Har ni några personliga "tecken" eller kanske individuella som just era tikar visar?

                            

Petmade.se - Handgjort för hunden

Annons:
Vattnadal
4/21/16, 4:18 PM
#1

De kan ju må lite illa i början, tuttarna blir lite rödare och större, midjan försvinner, fast det kan ju hända av skendräktighet oxå.

Från 5_e veckan kan man se en liten slemsträng när de kissat. Det har de bara om de är dräktiga. Sen kan de ju resorbera fostren fram till 6:e veckan.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

tillowin
5/3/16, 5:55 PM
#2

Har eventuellt märkt ett nytt tecken nu, vilket är att hon är keligare än vanligt och vill vara nära :) Kanske är det mest för att hon är förstagångstik och inte fattar vad som händer därinne ;)

                            

Petmade.se - Handgjort för hunden

Mysisa
5/3/16, 10:55 PM
#3

Nästa gång ska jag prova att kolla på det här sättet http://www.showsightmagazine.com/#!Going-Back-60-Years-in-Dog-Shows/c8ca/552be3710cf21d84af9bcb88

Helt fantastiskt om det funkar

minavitas.wix.com/kennel

tillowin
5/4/16, 9:19 AM
#4

Jaa, jag läste den också för någon dag sen, det vore ju verkligen smidigt! Ska definitivt titta på det nästa gång också, tänk att ha ett så pass tydligt tecken så tidigt 🙂

                            

Petmade.se - Handgjort för hunden

russin
5/5/16, 5:00 PM
#5

Jag läste med för et tag sen, men då var tiken redan på dag 24 och ingen ide att testa - nu är hon på dag 35 och klart dräktig 😃

Upp till toppen
Annons: