Annons:
Etikettavelsdjuren
Läst 1421 ggr
Fisherling
3/10/16, 1:22 PM

Frågor till hanhundsägare?

Jag gillar verkligen att skriva listor. Listor på potentiella kennelnamn, valpnamn, vad man ska vänja valparna vid innan försäljning, potentiella hanhundar, vad som behövs skaffas innan en valpkull…

Så nu tänker jag skriva en lista på frågor som är bra att ställa till hanhundsägare, när man väl är ute och letar hanhund till sin tik. Frågor som ställs till ägarna av de hundar man redan valt ut efter noga efterforskning såklart, inte random hanhundar man träffar på :P

Vad ska/kan man fråga? Ös på med förslag!

Annons:
vallhund
3/10/16, 1:35 PM
#1

Hett tips: SKKs uppfödarutbildning.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Fisherling
3/10/16, 1:43 PM
#2

Jo, jag ska gå den, men först är det hundinstruktörsutbildningen som ska bli avklarad så uppfödarutbildningen blir tidigast om ett år. 

Jag vill göra listor NU :P

Amandla
3/10/16, 2:18 PM
#3

Hanens för- och nackdelar, både fysiskt och psykiskt

Hur han är att leva med (vill jag själv ha  en likadan hund? är en fråga man  måste ställa sig),  och hur är han att träna med

Hur många avkommor han har (det är ju inte alla som syns på avelsdata, bara de svenskreggade och/eller de som tävlat i Sverige)

Om ägaren känner till några problem med herpes, i sin flock, när hanen parat tidigare osv

Om han varit sjuk eller skadad

Vilka hälsotester som är gjorda  (allt syns inte på avelsdata, som t.ex. gentester som inte  är nödvändiga för att få avla)

Hurdana tidigare avkommor blivit, för- och nackdelar

Har han bra aptit, känslig mage osv

Ifall det är en pälsras, hurdan är hans  päls att sköta


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Upp till toppen
Annons: