Annons:
Etikettlite-allt-möjligt
Läst 25344 ggr
Fisherling
2016-03-02 16:27

Kenneldrömmar.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Att starta en egen kennel är något jag drömt om sedan jag var 13 och vi tog valpar på vår Labradortik Milla. Det var sorg när en inte klarade sig vid valpningen, men tio stycken friska valpar blev det. Det var slitsamt, äckligt och underbart att hålla efter och ta hand om dessa vildingar. De två minstingarna fick extra tillsyn så att de också fick i sig mat, både vid di och när den fasta födan började vänjas in. Det stank skit och kiss men när det var undanstädat, många gånger per dag, då doftade det valp i huset. De åt upp alla knoppar på trälådorna och det tog år för vinbärsbuskarna i trädgården att återhämta sig efter att ha blivit nertuggade till rötterna, något som deras mor lärt dem var roligt att göra. Två valpar hade vi kvar i några veckor efter första leveransdatum, galna hanvalpar som härjade något otroligt. Sedan när de blivit sålda fick vi tillbaka en annan hanvalp pga allergi, och då hade vi kvar honom i någon vecka till. Sedan fick Milla en infarkt, om det var beroende på dräktigheten eller ej vet vi inte, men den var stor som en amerikansk fotboll och vägde över ett kilo. Hon hade 5% chans att överleva operationen. Som tur var så klarade hon sig och levde tills hon nästan blev 15 år. 

Kort sagt, jag vet att ha en kennel inte alltid är en solskenshistoria. Jag drömmer med öppna ögon så att säga. För mig handlar det inte om att tjäna pengar, vilket jag förstår att man ändå knappt gör som uppfödare, utan det handlar om att föra rasen framåt och förbättra den.

Nu är det ju ett par år tills det är aktuellt för mig att ta en kull, och det är ju enbart om min lilla Tinja visar sig lika lämplig som hon visat sig hittills. I sommar blir det MH för att i framtiden förhoppningsvis bli KORAD som sina föräldrar, och sedan måste hon röngtas och ögonlysas, för att inte tala om att vänta tills hon är helt mentalt mogen, vilket antagligen är runt 3 års ålder. Jag har planer på att ställa ut henne tills hon får minst ett Very Good, då är jag nöjd eftersom hon är av brukslinjer, vilka generellt sett inte går så bra på utställning. (Lustigt nog har jag nyligen fått reda på att hennes farfar är utställningschampion, viltspårschampion och lydnadschampion.. Haha, vi har lite att leva upp till) Vi ska förhoppningsvis tävla i Agility och få meriter där då det är sporten jag verkligen brinner för, och sedan vill jag även göra bruksprov med spår eller sök. Vi tränar även lydnad, rally och nose work, mest för att hon tycker all träning är så väldigt kul. Såklart blir det ju en hel del tricks också. Hon har ett sådant fantastiskt driv och fokus att det enda som begränsar vilka höjder hon kan nå är jag. Jag vill visa att hon är som sin ras ska vara; rastypisk, mångsidig, arbetsvillig och följsam.

Men, visar det sig av vilken anledning som helst att hon inte är lämplig, kanske på grund av dåliga höfter eller skotträdsla (något jag iförsig tvivlar på, dåliga höfter går inte i släkten och jaktlaget har varit och skjutit i skogen vid gården utan att hon reagerar, för att inte tala om pistol-skottsljudet när jag var tvungen att stampa på en salladspåse för att öppna den, jesus vad det small), då får jag helt enkelt vänta och skaffa bättre avelsmaterial. Att bara ta valpar för sakens skull är inget som lockar.

Snart börjar min utbildning till hundinstruktör och sedan siktar jag på att gå SKK's uppfödarutbildning. Jag äger redan och har lusläst Hunduppfödning i Teori och Praktik. Kommer kanske fördjupa mig vidare i genetik, då det är ett ämne som fascinerar mig något otroligt. Jag kommer fråga om Tinjas uppfödare skulle vilja vara min mentor, om jag kanske skulle kunna få vara kennelflicka ifall hon tar en till kull någon gång, vill hon inte det får jag hitta någon annan. Jag vill lära mig allt. 

Idag har jag till exempel efterforskat och letat upp lämpliga hanar för Tinja, bara för att jag vill lära mig själv hur man gör långt innan det är dags, samt ha en viss koll på vilka hanar som finns. Efter det här inlägget tänker jag gå och kolla de uppletade och för mig godkända hanarnas släkt, så får vi se om de förblir godkända :P

Förlåt att det blev en vägg av text, men jag behövde verkligen få skriva av mina drömmar i ett forum där folk har gedigen kunskap och erfarenhet. Det här är något jag brinner för och tänker på nästan hela tiden. 

Är jag på rätt spår i mina tankar, tror ni att mina värderingar kommer att lägga en god grund för avelsarbete inom Australian Shepherd? Är det något annat jag bör tänka på, har ni tips på bra hemsidor eller böcker där jag kan läsa på mer?

Tack på förhand!

Annons:
CayKantos
2016-03-02 17:03
#1

Vad spännande! Ser fram emot att fälja dig och din dröm och se hur den utvecklas! Vart ska du utbilda dig som instruktör? Via SBK?

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Fisherling
2016-03-02 17:31
#2

Det är oerhört spännande! Jag har såklart otroligt mycket kvar att lära, finns mycket kunskap som inte alltid är nedskriven :)

Det blir Hundens Hus i Stockholm då jag känner flera som är väldigt nöjda med utbildningen där. Fick till och med samma lärare som de talar så gott om. Om inte mor min varit så generös som att sponsra min utbildning så hade jag absolut gjort det genom SBK.

Känner mig lite smått galen haha, har det senaste året skaffat ny hund, gått med i typ tre olika klubbar (bland annat rasklubben så klart), gått på mitt första årsmöte och varit funktionär på två tävlingar och anmält mig som funktionär på Rasmästerskapen. För att inte tala om alla infernetforum som jag gått med i, känns som att folk kommer tröttna på mig så som jag söker info överallt :P

Sen kanske man måste vara lite galen för att starta kennel ;)

CayKantos
2016-03-02 17:35
#3

#2 Va roligt! Du låter lika galen som jag känner mig 😎

Jag ser verkligen fram till att också att kunna skaffa hund och bli medlem i allt och bara vara med på allt! 😃 

Drömmer också om kennel i framtiden, men min dröm kommer nog inte hända lika snabbt som din! 😉

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Fisherling
2016-03-02 17:49
#4

Det är så roligt! En helt ny gemenskap. Nu har jag ju faktiskt ekonomin också för att vara aktiv inom olika hundsaker. 

Sen finns det väl ingen gräns för de utbildningar jag vill gå. Är ju så vetgirig, så har redan skrivit ner Läsa Hund 1, Hundbeteendevetare och Hundpsykolog som möjliga vidareutbildningar, för att inte tala om alla sport-inriktade vidareutbildningar för intruktörer :P

CayKantos
2016-03-02 18:52
#5

#4 Hahaha jaa samma här! Ska gå distanskurs på Hundens Beteende biologi 1, då 2, då 3 efter jag slutat hym nu till sommar och hoppar jag kan börja på Hund och Företagande Komvux om typ 2 år. Efter/innan det hoppas jag även på att bli instruktör eller likn. Vill gärna bli agilityinstruktör och sådan. Roligt att någon är lika hundvetgirig som jag är 😂

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

LinDajSon
2016-03-02 19:40
#6

Liten fotnot… Tinjas farfar Skippo var inte viltspårschampion utan vallningschampion inom ASCA, "WTCH" vilket är en inoff titel i Sverige men officiell i rasen hemland och modersklubb. Working Trial Champion står det för. :) Han var dessutom, förutom lydnadschampion, utställningschampion och working trial champion, även uppflyttad till elitklass sök och elitklass spår. Så ja, i sanning en allroundaussie.

Annons:
Fisherling
2016-03-02 20:12
#7

Jaha! Jag kan inte alla förkortningar än så länge, och så läste jag antagligen lite väl snabbt. Bra att bli rättad :D Men Working Trial Champion är ju minst lika bra, om inte en bra del svårare att bli? Haha, gud vilken hund alltså! En riktig allroundaussie som du säger. Hade gärna träffat honom :) Träffade du honom när du skulle skaffa Jin? Om du gjorde det, hur var han?

Vi har som sagt lite att leva upp till, och visst blir jag himla glad om Tinja visar sig vara bra avelsmaterial. Om inte, ja då får jag helt enkelt leta vidare efter min stamtik. Jag  älskar Tinja och har stora drömmar, men jag kommer inte sätta på mig skygglappar bara för att kunna ta valpar på henne. Hela poängen är ju liksom att förbättra rasen :P

En fråga om kennelnamn!
Om ens drömnamn är upptaget med bara ett mellanslag som skillnad men verkar aldrig ha tagits i bruk, finns det någon chans att man kan få det? 
T.ex om man vill ha kennelnamnet SUNRISE HILLS och så finns det en registrerad kennel som heter SUNRISEHILLS men som aldrig registrerat någon hund, finns det någon chans i världen att man kan få sitt drömnamn eller är det bara att ge upp och hitta på något annat?

Vill gärna veta om jag ska ge upp och tänka vidare eller föra någon slags konversation med FCI om att få ha drömnamnet. (Som inte är Sunrise Hills då)

LinDajSon
2016-03-02 20:49
#8

Vallningsmeriter hos en aussie slår långt, långt högre än viltspårsmeriter. Alla hundar kan spåra, vallning kräver mer av hunden och långt mer av föraren. ;) För WTCH ska hunden dessutom ha 18 godkända rundor på sammanlagt 3 djurslag (anka, får, nöt), fördelat på tre klasser (started, open, advanced). Banorna kan se lite olika ut men genomförs på en inhägnad arena. Det finns en del aussies som har godkänt vallhundsprov också (GK VallhPr), det är en svensk officiell merit och visar att hunden klarat av att gå en bana på får (eller nöt) med hämt, fösning, drivning, fålla in och fålla ut. :) Jodå, jag träffade honom tre gånger tror jag, men det var först efter att jag skaffade Jin, inte innan. Det var en trevlig hund. Gav intrycket av att vara lättsam, ha huvudet med sig. Tror han var rätt lik Jin men mer sansad, svårt att säga så mycket mer när man bara träffat hunden korta stunder. :)

Fisherling
2016-03-02 21:05
#9

Jo jag förstår det. Skulle väldigt gärna valla med Tinja, har letat lite kurser och liknande men det är väldigt mycket pengar för ibland bara två dagar, och så måste jag åka väldigt långt. Hon har ju fina instinkter (vad mitt otränade öga kan se), hjälpte mig faktiskt att valla ankorna när de var lösa på gården. Jag kunde peka vart hon skulle gå, få henne att stanna, sätta mer fart, allt utan tendenser till att vara för "på" och försöka ta ankorna. Och det utan träning, bara allmän lyhördhet och will to please. En annan rolig grej var ju första gången jag hörde henne skälla sen valpträffen, och det var när vi för andra gången skulle valla ut hästarna ur hö-hagen. Jag hade inte en tanke på att hon skulle göra något, men så fort hon såg att vi höjde armarna så gick hon igång och skulle valla, och då drog hon till med ett skarpt skall i hasorna på dem! Hon måste ha sett oss gången innan och förstått vad vi skulle göra. Tur att vi har kolugna Islandshästar som inte brydde sig ett dugg om henne, men det var ju kul att veta att hon har lite umpf i sig. 

Vad roligt att du träffat honom flera gånger! Vet inte varför jag tycker det är så kul, men det gör jag. Tror aldrig att jag träffat en så pass meriterad hund som Jins pappa o:

LinDajSon
2016-03-02 21:41
#10

Man behöver inte valla med dem, det går att göra så mycket mer med en aussie. :) Bäst blir det om man gör det man tycker är roligast själv (ja, och hunden såklart) och har möjlighet att träna regelbundet. Håller tummarna för att Tinja blir allt du drömt om och lite till, och att ni får chansen att testa på en massa roliga grenar under de kommande åren. Jag är övertygad om att Tinjas uppfödare ställer upp som mentor om du frågar, och har du någonsin några frågor eller funderingar om "min" sida släkten eller liknande, nu eller i framtiden, så är det bara att höra av dig. :)

Fisherling
2016-03-02 21:58
#11

Nä jag vet, men hade varit roligt att få prova på ordentligt och se om det är något jag tycker är kul :)

Vi kommer absolut att köra på med allt vi kan komma på, och i mina ögon är hon redan hunden jag alltid drömt om. Och tack så mycket, ska absolut vända mig till dig om det dyker upp några frågor! Vilket det säkert kommer göra. Får vara försiktig så att du inte tröttnar på mig :P

tillowin
2016-03-08 14:08
#12

Hoppar in ang kennelnamnet, nej det kommer inte gå igenom. Jag fick inte mitt första godkänt och det var mycket mer olikt än så. Jag tror att det var 4 tecken (eller möjligen 3) som måste skilja namnet jämfört med liknande för att det ska gå igenom - jag frågade eftersom jag blev så besviken när mitt inte gick igenom :P 

Lycka till med uppfödardrömmarna, jag vet precis hur det är! Själv har jag samma dröm, är ungefär lika "nördig" som du beskriver dig, och nu äntligen äntligen står jag här med en löptik som ska paras nästa vecka! :D

                            

Petmade.se - Handgjort för hunden

Amandla
2016-03-08 15:43
#13

Angående kennelnamn, något man också måste tänka på är att det inte ska kunna förväxlas med andra namn, inte heller när det gäller uttalet.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Fisherling
2016-03-08 16:33
#14

Jag har kommit på ett nytt som till och med passar bättre, och det finns inget som ens är i närheten av att likna det, vilket jag tycker är otroligt! Är ändå ett ganska simpelt namn. 

Håller tummarna att det inte är upptaget när tiden väl är inne :D

CayKantos
2016-03-08 16:35
#15

#14 får man fråga vad det är? :3

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Fisherling
2016-03-08 18:08
#16

Du får fråga men inte får du något svar :P Jag kommer skydda det här namnet med klor och tänder!

tillowin
2016-03-08 19:31
#17

Om du är väldigt säker på namnet och att det kommer användas så kan man ju ansöka om att köpa det redan nu, så blir det "paxat" ;) (och sen kan du skriva här för nyfikna när det har gått igenom ;) )

                            

Petmade.se - Handgjort för hunden

Fisherling
2016-03-08 20:13
#18

Jo, jag kommer gå och smaka på namnet ett tag, se om jag fortfarande älskar det lika mycket om ett tag som jag gör nu. Men för mig är det perfekt, kan inte se hur jag skulle tycka annorlunda någon dag. Det knyter an till Tinja på ett personligt plan, det beskriver Aussien som ras på ett rätt poetiskt sätt, och för vissa som övertolkar det kan det nog till och med vara lite fräckt :P 

Men jag kanske paxar det som sagt om ett tag, för att vara på säkra sidan!

tillowin
2016-03-09 20:34
#19

Hoppas du får behålla det, det är verkligen inte lätt att hitta ett unikt kennelnamn nuförtiden ;)

                            

Petmade.se - Handgjort för hunden

Fisherling
2016-03-10 13:18
#20

Det hoppas jag också! Och ja, verkar vara ganska svårt.

Annons:
vallhund
2016-03-10 13:39
#21

Så svårt är det inte:

http://www.fci.be/en/affixes/

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Fisherling
2016-03-10 13:44
#22

Jag har kollat den listan, och är väldigt nöjd med att mitt drömnamn är helt ledigt :)

tillowin
2016-03-11 17:56
#23

Mitt första val var också helt ledigt, men var ändå för nära ett annat (som började och slutade med andra bokstäver och därför hade jag missat att det kunde tolkas som likt). De har tydligen stramat upp lite på senare år hur lika namn får vara inom fci, så i princip är det typ fantasinamn som gäller om det inte ska vara upptaget :P (och om man då är som jag och har lite begränsad fantasi så är det ganska svårt, för andra kanske det är lätt däremot ;) )

                            

Petmade.se - Handgjort för hunden

Fisherling
2016-09-09 20:28
#24

Tänkte uppdatera här om att jag nu skickat in blanketten med Kennelnamn till SKK. Nu är det bara att hålla tummarna!

CayKantos
2016-09-20 21:40
#25

Uppdatera gärna när du vet om du fick det och vad din "kennel" heter ;)

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Fisherling
2016-09-20 21:51
#26

Det ska jag absolut!

Avgiften är betald så nu är det verkligen bara att vänta och hoppas 😃

Katti
2016-09-24 22:48
#27

Vad roligt att det händer saker!!!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Annons:
Fisherling
2016-09-24 23:25
#28

#27 Haha ja, det tycker jag med! Svider lite i plånboken gör det allt, men eftersom jag verkligen vill satsa på att ha en kennel så är det helt klart värt det 😍

Fisherling
2016-09-29 14:12
#29

Nu är vi ytterligare ett steg närmare! Idag fick jag brev från SKK om att de tagit emot min betalning och att namnet skickats till FCI för granskning.

Nu börjar jag bli nervös 😮Jag vet inte varför de skulle göra det, men tänk om de nekar mig mitt kennelnamn?? Vad gör jag då liksom? Finns inget annat jag vill ha 😍

Vattnadal
2016-09-30 13:04
#30

Vi skickade in en lista med 10 namn, och fick det 3:e vi önskade. Nu minns jag inte ens vad 1:an och 2:an var, utan är så nöjd med Nattfrostens.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Fisherling
2016-09-30 14:08
#31

#30 Jag skickade optimistiskt nog in en lista med hela 1 namn 😎 Men jag vill inte ha något andra- eller tredjeval, jag vill ha mitt förstahandsval, annars kommer jag gå och vara besviken och missnöjd i resten av mitt liv som kennelnamnägare 🤐

Om de säger nej till namnet så får jag börja hitta på nya namn helt enkelt.

Fisherling
2016-10-11 22:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

Är så himla lycklig!
Jag är nu stolt ägare till kennelnamnet Arrowtails! 😃🏆

Achillcs
2016-10-11 23:58
#33

Grattis!! 🏆🤗

Får man fråga vad det var som fick dig att välja just det namnet? 😇

Fisherling
2016-10-12 00:17
#34

#33 Jag brukar kalla Tinja för min lilla pil 😃 Sen gillar jag både ordet Arrow och tail, samt att de passade ihop väldigt bra. Sen kan ju Aussies vara små djävlar när de är unghundar, och djävlar har ju pilformade svansar 😎 Om man ska tolka in lite mer i det 😉

Annons:
CayKantos
2016-10-12 16:01
#35

spännande! Kom ihåg att skriva här när du får en hemsida upp och körande! E ju kul att kolla och följa :) Fin logga oxå! :D

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Fisherling
2016-10-12 19:01
#36

Pappa köpte arrowtails.se så fort jag nämnde att jag skulle ansöka om det namnet haha! Jag håller på och filar på hemsidan, testar olika fonts, bilder och teman :P Gillar att pilla med sånt :D

CayKantos
2016-10-12 20:08
#37

Sparat i bokmärken! Snällt av pappan! :D

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

CayKantos
2016-10-12 20:09
#38

(Överst på listan såklart!) Man kan ju hoppas att få sin första Aussie från så fina linjer som Tinja! Och en så duktig hundägare som du! Lycka till!

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Fisherling
2016-10-12 20:21
#39

#38 Åh vad snällt sagt, tack så mycket! 😊

apportbocken
2016-10-13 15:53
#40

Stort, stort, grattis! Kommer inte på något annat att säga än att det där kommer bli perfekt! Även om jag inte är så insatt i vad som är perfekt när det kommer till aussie och kennel så känner jag på mig det.

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

Fisherling
2016-10-13 19:21
#41

#40 Gud vad snälla ni är! 😊 Jag ska göra mitt bästa att ha en så pass bra kennel som möjligt när det väl sätts igång 😃

Annons:
Amandla
2016-10-14 11:40
#42

Grattis till namnet Fisherling! 🌺


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Fisherling
2016-10-14 16:06
#43

#42 Tack! 😃

Taxelina1
2016-10-14 16:37
#44

Grattis till kennelnamnet och jag önskar dej lycka till i framtiden🙂

Hälsning från en stor djurvänCool

Fisherling
2016-10-14 16:47
#45

#44 Tack så mycket! Ska bli en spännande framtid :D

Pytteliten
2016-10-18 10:43
#46

Grattis! Vad fort det gick!!!

Fisherling
2016-10-18 14:55
#47

#46 haha ja, det gick rätt fort!

Estelle13
2016-11-11 21:57
#48

Grattis till kennelnamnet och lycka till! Hur lång tid tog det från att du skicka in förslaget tills du fick namnet godkänt? Såg att ditt kennelnamn var med i hundsport :)

Annons:
Fisherling
2016-11-12 20:27
#49

#48 Tack!

Den 9:e September skickade jag in ansökan, den 11:e Oktober fick jag brev från SKK om att mitt kennelnamn blivit godkänt 😃

Och tack, kom på att det skulle stå med där, kul att leta upp och se det!

Estelle13
2016-11-13 21:50
#50

#49 Oj det var snabba puckar, trodde det typ skulle ta flera månader. Har du hittat några intressanta framtida hanar än då? :-)

Fisherling
2016-11-14 22:21
#51

#50 Det trodde jag med! Men det tog för lång tid ändå 😂 Nervös väntan.

Nja, men nästa år så! Då ska jag ut och tävla mycket mer och förhoppningsvis hitta intressanta hanar på det viset 😃

Paxxa
2016-11-18 12:55
#52

Vill inte vara glädjedödare, men folk kan fortfarande överklaga så att du inte får namnet 😉 Det var nämligen en som överklagade mitt namn när det kom ut i HS. 

Men jag hoppas att du får det, så GRATTIS! 😃🥳

Stjärnor Kennel Flatian's Stjärnor

http://flatians.weebly.com

Fisherling
2016-11-18 21:57
#53

#52 Sånt där tycker jag är så konstigt, varför överklagar folk? 😮

Jag menar, jag fattar om namnet är direkt olämpligt, men annars?

Amandla
2016-11-19 12:45
#54

#53 Det händer att en del kennelnamn slinker emellan vid FCI:s granskning och att kennelägare ser ett namn alltför likt deras eget när det publiceras i Hundsport. Jag har flera uppfödarkollegor som råkat ut för det.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Fisherling
2016-11-19 13:20
#55

#54 Ja, det kanske är en grej. 

Det problemet lär jag inte ha, finns inget som liknar Arrowtails 😃

Annons:
Amandla
2016-11-19 13:59
#56

#55 Det är ju det smartaste draget, att fundera ut ett alldeles eget och unikt namn 👍


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Fisherling
2016-11-19 15:50
#57

#56 Haha ja! Finna inga kennlar efter Arrowt- och efter 😃

Ms_Raptorskull
2016-11-27 17:19
#58

Åh, grattis! Lite sent såhär 😃

Fisherling
2017-01-23 20:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#59

Idag kom diplomet och en massa bra broschyrer och information från SKK! 😍

Amandla
2017-01-24 10:59
#60

Grattis!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Vattnadal
2017-01-24 12:39
#61

Grattis!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Jetaime
2017-01-24 17:47
#62

#59 Grattis igen! Så kul att det enda alternativet du hade blev godkänt! ;)

Annons:
Fisherling
2017-01-24 18:47
#63

Tack alla! Är himla taggad!

#62 Haha ja, speciellt med tanke på att det är på engelska! Risken är ju större då att det är upptaget eller liknar något annat :P

Fisherling
2017-04-19 12:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#64

Har filat på en logga idag. Målet är att ha en logga som lätt går att trycka på olika saker 😃

CayKantos
2017-04-19 17:29
#65

coolt!! B^D

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

LinDajSon
2017-04-19 20:48
#66

Jättefin men du kanske skulle ta en lite större kontrast på hund och pil, när jag tittade på den på telefonen utomhus såg jag bara en svart pil med svans,. :) Lite ljusare grå kanske? Eller, det kanske är meningen att det ska flyta ihop? :D

vallhund
2017-04-20 00:58
#67

Jag gillade den med helvit hund som lades upp på ett annat hundforum.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Fisherling
2017-04-20 13:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#68

Här är den vita varianten, och den jag nog kommer använda.

Måste dock rita om hela i vektorformat för att det ska gå att trycka.. Så tja, den lär väl vara klar om tre år 😂

CayKantos
2017-04-20 15:28
#69

Synd att svansen försvinner bara :(

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
Fisherling
2017-04-20 20:43
#70

#69 Jag testade med att ha den kvar, men då blev bilden alldeles för obalanserad. :(

CayKantos
2017-04-21 07:00
#71

Tråkigt :/ även om man minskar bilden av hunden lite på br3dden?

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Fisherling
2017-04-21 07:58
#72

#71 Tro mig, det skulle inte se bra ut :P

LinDajSon
2017-04-21 08:20
#73

Tycker det blev jättefint! :)

Fisherling
2017-04-21 10:55
#74

#73 Tack! Är rätt nöjd själv 😃

Jojaton
2017-04-21 20:09
#75

Jättesnygg logga! Trycker man upp/använder den på grejer utan vit bakgrund kan ju svansen och tassarna komma med om man vill 😊

Johanna - Instagram

Fisherling
2017-04-21 20:28
#76

#75 Fast då är den inte transparent, vilket är tanken ;) 

Är den transparent blir det otroligt mycket enklare att trycka, plus att hunden får samma färg som det loggan tryckts på.

Annons:
Jojaton
2017-04-21 20:41
#77

#76 Aha, du har tänkt så! Klart väldigt mycket mer logiskt när jag tänker efter, haha. Oavsett den har svanstipp eller ej så är den riktigt läcker 😊

Johanna - Instagram

Amandla
2017-04-22 11:26
#78

Snyggt! 👍


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Achillcs
2017-04-23 00:44
#79

Hur blir det om du har en tunn linje runt svansen? I samma färg som pilen tänker jag!

Upp till toppen
Annons: