Annons:
Etikettlite-allt-möjligt
Läst 3281 ggr
Mysisa
2015-06-16 22:13

Hjälp med hemsida till kennel

Nu har jag skickat in papper till SKK och bara väntar på att få ett kennel namn godkänt.
Jag vill när kennelnamnet är godkänt lägga upp en hemsida, som jag vill bygga nu

Jag vill alltså göra allting med hemsidan klart förutom just kennelnamnet och sen när det är klart bara fylla i det, välja domän typ "minkennel.com" o så ska allt vara klart.
För att få hemsidan snygg vill jag alltså börja nu.
Men överallt jag letar så måste jag välja domän innan jag får börja bygga, vilket jag inte kan göra eftersom jag inte vet vilket namn som blir godkänt.
Hur har ni gjort?

minavitas.wix.com/kennel

Annons:
[HundochKatt]
2015-06-16 22:18
#1

Vet inte hur det fungerar idag, men jag byggde alltid hemsidan på min dator och använde Frontpage till det. När det var klart så slussade jag ut sidan till det domännamn jag hade köpt. Så det går alltså att bygga en hemsida, innan man lägger ut den. Men känner dock inte till om det finns nyare och bättre program för hemsidesbyggande?

Jamie+Engla
2015-06-16 22:21
#2

Vi använder webnode, dock har vi haft kennelnamnet flera år innan vår första hemsida kom upp. Men värt att kolla

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Mysisa
2015-06-16 22:25
#3

#1 Tack ska kolla upp Frontpage :)

#2 Tyvärr så måste man välja hemsidans namn där innan man får registrera sig

minavitas.wix.com/kennel

Taxelina1
2015-07-02 15:09
#4

Jag använder mej av hemsida24. Jag är jätte nöjd. Och om jag inte fattat helt fel så kan du nog ändra domännamnet senare. Man måste ha ett när man bygger hemsida. Men sen kan du nog ändra den. Kolla omkring lite. Lycka till🙂

Hälsning från en stor djurvänCool

[Teddies matte]
2015-07-15 20:49
#5

Det finns ju sidor där man både kan ha gratisdomän och sedan eget, du kan ju skapa ett gratis först med något du bara väljer för att sedan uppgradera och då skapa ett med kennelnamnet. Weebly, one och wordpress är exempel på sådana.

Mysisa
2015-08-10 12:52
#6

Det fick bli en blogg så länge. Riktig hemsida ordnas när kennelnamnet är klart Sannaspk.blogspot.com

minavitas.wix.com/kennel

Annons:
happinessofdogs
2016-04-16 21:15
#7

Som #5 säger så kan man ju göra en hemsida på t.ex. weebly. Där kan du byta namn hur som helst och sedan när du fått ditt kennelnamn så kan du ju uppgradera dig och då välja kennelnamnet. :)

Mysisa
2016-04-16 21:27
#8

#7
Tack men nu är jag redan klar sedan några månader tillbaka. Jag valde att göra hemsidan när allt var klart 🙂
Adressen är minavitas.wix.com/kennel

minavitas.wix.com/kennel

happinessofdogs
2016-04-16 21:36
#9

Åh gud vad pinsam.. jag som brukar vara så noga med att kolla datum på inläggen! Hahaha ber om ursäkt, ser ju ut att ha gått bra i alla fall 😂

Mysisa
2016-04-16 21:40
#10

Haha, helt ok 😛
Jag är fortfarande inte helt hundra procent nöjd med hemsidan så alla tips uppskattas :)

minavitas.wix.com/kennel

Upp till toppen
Annons: