Annons:
Etikettklubbar-och-föreningar
Läst 2265 ggr
Katti
2015-03-09 12:52

Köpa hund

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Använder ni er av SKKs Köpa hund? Varför /varför inte?

Man kan ju både lägga ut sina valpar där, så att det syns att man har valpar till salu, och man kan skriva ut veterinärintyg och köpeavtal, vilket gör det smidigt både hos veterinären och när man ska sälja valpar. Jag blev väldigt förvånad idag när jag såg hur många (eller rättare sagt få!) kullar det finns utlagda där inom min ras. De två som finns är dessutom gamla…

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Annons:
Amandla
2015-03-09 13:24
#1

Jag har än så länge bara haft en kull. Köpa hund använde jag mig inte av men däremot rasklubbens valphänvisning, och jag kunde sålt dem flera gånger om alla tre. Att få ha valpkullen på klubbens hänvisning smäller mycket högre i mina ögon, eftersom det är fler krav: ögonlysning, godkänd färg, föräldrar med lägst very good på utställning samt att föräldrarna är antingen gentestade eller ärftligt fria från prcd-a (vilket är enda kravet för Köpa hund). 

Nästa kull kommer i sommar och jag kommer att göra på samma sätt då. Möjligen att jag använder Köpa hund om någon valp skulle bli kvar lite längre. Nu har jag ju en ras som får mellan 1 och 4 valpar, skillnad vore det kanske ifall jag fick 10…


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Taxelina1
2015-03-09 14:28
#2

 "Köpa hund" är en bra sida där dom mer osäkra valpköparna kan titta efter seriösa kullar.

Vi har inte lagt ut någon annons där då valparna varit tingade innan parning.

Hälsning från en stor djurvänCool

Katti
2015-03-09 22:35
#3

Nackdelen med Köpa hund tycker jag är att valparna kommer ju inte ut förrän tidigast när de är 6 veckor eller så (om man inte registrerar dem extremt tidigt!). Så det kan lätt bli lite snabba ryck och kanske inte så välplanerade hundköp alla gånger. Å andra sidan är det ju alltid jag som uppfödare som väljer vem jag säljer till, så det är ju upp till mig! Valpköpet kan ju vara planerat sedan flera år, men så var det någt som inte gick som man tänkt sig. T ex kanske det inte blev några valpar i den planerade kullen. Så som alltid finns det ju för- och nackdelar med allt!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Upp till toppen
Annons: