Annons:
Etikettvalparna
Läst 2224 ggr
Brullebro
2/8/15, 1:54 AM

Pudeltik orolig för svag nyfödd

Hejsan! Min dvärgpudeltik fick fem fina små valpar i torsdags, en var mycket mindre men ändå stark. Igårkväll upptäckte jag att han var klen och kall, satte honom på bröstet och höll honom varm, gav vatten och druvsocker och det enda jag fick tag i då var spädbarnsersättning som jag gav lite granna av då han inte orkade dia. Köpte idag mjölkersättning till valp. Nu diar han smått själv men min tik har upptäckt att han är liten och klen och gnyr och lyfter runt honom jämt och ständigt. Har larm under natten så jag kan ha koll, men jag är rädd hon gör något mot valpen som han inte klarar av eller rent av gör honom illa. Dem bor i en lagomt stor korg i köket med en liten lampa tänd, bra med värme i rummet samt värmefilt i halva bädden. Funderar på att ta in dom till oss igen så jag kan hålla bättre koll än att dom är instängd i köket. Anledningen till detta är våra två katter som skulle skrika hela natten av att vara instängda, så får ingen ro. Vi bor i en större etta men kan inte stänga till den större delen av lägenheten. Någon som har tips eller råd på vad jag ska ta mig till? Är så rädd att förlora lillen, men naturen har ju sin gång också.. Glömde tillägga att det är min första kull men tikens tredje och sista, då jag tidigare bara varit fodervärd. ( Har lagt upp samma text på andra sajter)

Annons:
Upp till toppen
Annons: