Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 3070 ggr
guldtassar
2017-04-11 09:09

Komma på kennelnamn

Hej.

Hur kom ni på era kennelnamn?
Vi funderar här hemma vad vi ska kunna hitta på för passande 🙂

http://nouw.com/guldtassar

Annons:
mulleida
2017-04-11 10:14
#1

Storgårdens kennel? Fridgårds kennel?

Man kan b.l.a komma på ett namn utefter vart kenneln ligger. Om jag skulle haft en kennel i Rättvik (Dalarna) till exempel, då skulle jag kanske döpa den till Siljans kennel (Siljan är en sjö i Rättvik).

Annars kan man komma på namn efter storleken/typen/osv.  på området. Som t.ex. Lillbys kennel, Lejonhjärtas kennel osv.

Det funkar även med namn från något gammalt djur man haft eller ett djur som kommer användas som "maskot" för kenneln. T.ex: Busters kennel.

Hoppas ni fick lite att tänka på! 🙂

MVH,

MULLEIDA

Jetaime
2017-04-11 11:59
#2

Jag döpte min kennel efter min stamtik (dock blev det inte riktigt så då hon aldrig kommer att ha några valpar, men fortfarande min första aussie).

Hon är en red merle aussie och kallas ofta av min fröken röd, eller lilla röd, lilla fröken röd osv. Plus att till min första kull hade jag valt en röd hane.. Så hela min första kull skulle alltså bli en "röd kull" (alla röda varianter). Jag valde även ett svenskt namn eftersom det var helt omöjligt att hitta ett ledigt engenskt/internationellt namn.. 

Jag tycker det är roligt med något lite personligt och något som refererar till ens hundar på något vis :)

Fisherling
2017-04-13 07:29
#3

Jag kallar Tinja bland annat för min lilla pil, plus att jag verkligen gillar enegelska. Så det blev Arrowtails :D

Mysisa
2017-04-19 01:44
#4

Min kennel heter Mi Navitas efter min stamtik Mi, ville egentligen att kenneln skulle heta Mi Amor då första hunden av rasen heter just Amor men det var upptaget så klart.
Då Mi beteyder min på både italienska och latin så försökte jag komma på min vadå om inte min kärlek som Mi Amor betyder. 
Min syster kom på Navitas som är latin för energi. Hundarna ÄR min energi och rasen är väldigt energisk, så det fick bli Mi Navitas.

minavitas.wix.com/kennel

Upp till toppen
Annons: