Annons:
Etikettlite-allt-möjligt
Läst 4655 ggr
Katti
2016-05-13 10:52

Är man klok egentligen?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Sitter här med sista valpen i sista kullen nybadad. Jag fick tillbaka henne efter bara 1,5 vecka i nya hemmet p g a mattes mycket olägliga sjukdom.  Som tur var har jag hittat ett nytt hem till henne som jag tror på och hon åker om några timmar. Den här kullen har krävt en hel del, då det blev hela nio valpar och jag dessutom fick tillbringa en vecka på sjukhus med blodförgiftning mitt i.

Det har varit stor efterfrågan på valparna vilket så klart är en fördel, men det innebär ändå en massa tid vid mail och telefon. Och inte minst facebook nu för tiden! Och mycket tankar på vilken valp som passar i vilket hem o s v. I slutänden verkar alla nöjda och glada och jag som uppfödare kan andas ut!

Men vad gör jag? Jag planerar som bäst för nästa kull!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Annons:
Marr
2016-05-13 11:17
#1

Åhhh Finska lappar så underbara!!❤️

Har nu en Shiba men jag undrar jag om inte det ligger nära till en Lapp sedan…jag älskar dom!

Hehehe ja det där är ett dilemma, men man glömmer ju fort. Det som är mest jobbigt att bedriva kennel & uppfödning det är ju det där när man släpper dom…får dom det bra nu i sina nya hem? Så säger jag som är uppvuxen i en kennel.

Det är svårt att sluta när man börjat & man är ju helt uppe i engagemanget vad beträffar intresset för aveln & rasen, man vill gärna se resultat från sina olika avelskombinationer…ett sund & psykiskt stabil kombination vill man se & när de visar sig förträffligt via utställningar & annat så kan man följa sin avelslinje därigenom.

Lycka till med dina fina hundar med valpar, Katti!🌺

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Taxelina1
2016-06-09 11:28
#2

TS Klart du är klok😎

Levererade nyss en kull på 8 pirayor och drar en lättnandes suck och om en vecka har jag en ny på g om allt går vägen. Hon är stor som ett hus🤔

Men som sagt…det är en livsstil som vi nog båda valt😉

Hälsning från en stor djurvänCool

russin
2016-06-09 11:33
#3

Får väl då leverera en nytagen bild här hemifrån då - för att öka på valpsuget ännu mer 🙂 1 vecka gammal och en av de fem i kullen

Vattnadal
2016-06-09 17:04
#4

Mina små monster är snart 5 v. I helgen ska de flytta ut i hundgården, så vi får sova bättre, och ha köket i någorlunda behåll. Blir skönt att slippa skura golv hela tiden, och att få sova utan ylande valpar en hel natt.

En valp stannar, 4 är tingade och 1 otingad i dagsläget. Blir det två som stannar gör det inget. Nu dröjer det dock lite till nästa kull. Det blir en huskykull om 1-2 år, och om liten Karin på nästan 5 v duger till avel, blir det en kull grönländare till om 3-4 år.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Taxelina1
2016-06-10 16:17
#5

#4 Känner igen det där om att skura golv och inte få sova 😴

Otroligt skönt att ha en hundgård att släppa ut dom i. Tycker dom utvecklas bättre med större yta och dom blir hyfsat snabbt rumsrena.

Hälsning från en stor djurvänCool

XeZafir
2016-08-22 15:52
#6

#4  Av nyfikenhet vill jag höra hur din hundgård ser ut? Har du isolerat eller är det "bara" sommarvariant? Hur stor är gården i sin helhet ungefär?

Funderar på att göra något som kan kallas rastgård nämligen :)

Annons:
Vattnadal
2016-08-23 12:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#7

Vi har 5 hundgårdar. Alla har stolpar och gunnebo industristängsel, inga dyra sektioner. De är placerade runt en lada, och varje del har en öppning i väggen in. Inne har alla en box på några kvadrat till som ett litet rum. De har kojor inne, samt stora isolerade kojor ute. 

Vi har ingen värme åt dem, utan bara de isolerade kojorna som lagen kräver. Dock används inte de kojorna, utan de mindre utan isolering inne i ladan föredras.

Runt alla gårdarna har vi ett stort rasthägn med viltstängsel, där de får springa och härja en bra stund varje dag.

Har inte så många bra foton, men lägger upp några i alla fall, på inne och ute.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

XeZafir
2016-08-26 12:44
#8

Jättefina! Det syns att hundarna har det bra i sina gårdar. Jag bor inte fullt så bra att jag har befinntligt hus/lada att tillgå, men idéer är bra! Tack :)

vallhund
2016-08-27 21:03
#9

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

XeZafir
2016-08-28 06:55
#10

#9 Vem skulle inte kunna tänka sig bo i den miljön! Tänk om alla hundar hade det så bra.

Upp till toppen
Annons: