Annons:
Etikettbilder
Läst 1842 ggr
Paxxa
2016-04-10 23:03

10 veckor efter förlossning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inte ens 10 veckor efter förlossning. Tycker att hon är så fin i kroppen för det! 

Gör ni något speciellt med era tikar för att dom ska dra ihop sig? Hur länge diar era valpar? Brukar era tikar dra ihop sig snabbt?

Stjärnor Kennel Flatian's Stjärnor

http://flatians.weebly.com

Annons:
Amandla
2016-04-11 10:45
#1

Oj, det var snabbt! Så fin hon är 🙂Min tik behöver numera närmare ett halvår på sig efter en kull att se ut sådär (även om tuttarna är lite hängigare nuförtiden men så blir det ju på oss människor också), fast efter första kullen tog det inte värst många månader. 

Jag gör inget särskilt, förutom att vara noga med att väga henne åtminstone en gång i  månaden och väga maten vid varje mål, men så gör jag alltid. Har småhundar och det behövs inte mycket för att de ska bli tjocka, och det vill jag inte att de blir.

Valparna har diat mellan sex och nio veckor, lite olika.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Katti
2016-04-11 21:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#2

Jag vet faktiskt inte. Har inte tänkt på det, och det syns ju inte så tydligt på lapphundarna! Men mina tikar har, med något enstaka undantag, diat väldigt länge. Finns det valpar kvar så har de snuttat tills de varit i alla fall 12 veckor. Fast inte alltid och hur som helst, så nog har tikarna tagit sitt ansvar som "uppfostrare" 🙂. Någon gång har jag haft ungefär jämgamla valpar och då har de även diat varandras valpar!

På bilderna finska lapphundsmamman Katla med två egna och fyra mittelvalpar!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Corgitok
2016-04-18 07:55
#3

Åhh jag svimmar snart! Finska lapphundar! 😍

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Upp till toppen
Annons: