Annons:
Etikettköpes-och-säljes
Läst 1501 ggr
opossumi
3/12/16, 4:19 PM

Sommarjobb som kennelflicka

Hej!

Jag söker sommarjobb i Sverige. Jag är speciellt intresserad av att jobba med just hundar. Jag drömmer om att mitt blivande yrke har att göra med hundarna.

Jag är en 17 år gammal flicka från Finland (fyller 18 i år). Jag bor i Ylöjärvi, nära Tammerfors. Jag studerar andra år i Tammerkoski gymnasium I Tammerfors.  

Jag går i speciallinje av bildkonst. Jag har studerat svenska i 8 år. Jag ska ta studenten  på våren  2017.

Jag har varit med i 4H-föreningens dogsitterkurs på hösten  2014. Sedan dess har jag jobbat som dogsitter här i mitt hemort. I somras sommarjobbade jag en månad på ett hundpensionat  Haukkumäki i Ylöjärvi. Sommaren 2014 sommarjobbade jag i  en livsmedelsbutik Sale för två veckor.

När jag var yngre, deltog jag en hundläger på tre somrar.

Förra sommaren deltog jag i treveckors  språkkurs I Brighton, England. Så har jag redan lite erfarenhet av att bo  utan min familj i en miljö med främmande språk.

På min fritid  spelar jag  gitarr, ritar, läser, lyssnar på musik, tittar på filmer och träffar kompisar.

Min käraste hobby är nog agility. Jag har tränat agility med min hund Ruu (cirneco del´etna) över fem år. Med Ruu brukar vi också göra långa promenader i skogen.

Jag har en trevlig familj med mamma, pappa, en lillebror och, som sagt, en hund.

Jag  vill förbättra min svenska i praktiken. Just nu skulle det vara nyttigt, därför att jag tänker skriva studentexamen i svenskan redan nästa höst.

Jag talar också engelska rätt så bra.

Jag kan jobba den 6 juni – slutet av juli, eller en kortare tid.

Om Ni har möjlighet att anställa mej, svara gärna på min e-post:

meeri.neronen@gmail.com

Med vänlig hälsning

Meeri

Annons:
Upp till toppen
Annons: