Annons:
Etikettvalparna
Läst 1890 ggr
Kappukeki
2015-04-03 12:20

Ska hämta min valp på måndag!

Hej!

Ska hämta min lilla Vinda på måndag då hon är redo att lämna sin mor. 

Jag har fixat klart allt här hemma med leksaker, mat, bädd och valpsäkert. 

Men pojkvänen säger att det första vi gör när vi kommer hem innan vi ens kommer in genom dörren så lyfter vi valpen direkt till det stället som hon ska sova i sen visa henne runt i huset. 

Hur tycker ni ?

Jag har läst mycket men skriv gärna vad ni tycker att jag ska göra ifall jag har missat något! :) valpen är 8 veckor :)

KappukekiSkämtar

Annons:
Amandla
2015-04-03 12:31
#1

Just det har jag aldrig hört att man "ska" göra. Det första jag brukar göra är att vara ute en stund så valpen kissar, sen går vi in. (Skriver "jag" även om det inte riktigt går till så här längre då jag  har flera hundar och egen uppfödning också).  

Valpen får upptäcka hemmet i  lugn och ro och jag är med och tittar till den hela tiden, även om jag valpsäkrat hemmet så kan jag ha missat något, dvs valpen upptäcker något som jag inte ens tänkt på 😉Valpar är så olika, vissa håller sig snällt på golvet och andra nästan klättrar i gardinerna… 

Efter en timme från det vi kom hem är förmodligen valpen trött så då  passar det bra att visa den sovstället, men ofta slocknar valpar på stället så jag brukar inte vara särskilt hård på det. Till natten är det skillnad, då vill jag veta säkert var valpen befinner sig.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Kappukeki
2015-04-03 12:36
#2

Okej! jag har fått mycket tips om att man ska ha valpen i samma rum sen när man sover ock ha kompost grindar runt där den ska sova, eftersom hon inte ha blivit rumsren än och hon kommer inte att kissar där hon sover .

Många gör nog olika med sina valpar :)

Sedan tips på hur de ska bli rumsrena var att antingen användas av tidnings papper eller bara springa ut med valpen när man ser att hon behöver göra sitt behov sedan också efter hon har sovit och ätit. 

Hur gör ni ?

KappukekiSkämtar

Amandla
2015-04-03 12:53
#3

Jag springer ut med mina, bor så till att det passar bra. Räkna med att ta ut valpen sådär en gång i timmen första veckorna (förutom på natten förstås), sen kan man sakta dra  ut på tiden allteftersom.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Taxelina1
2015-04-05 12:58
#4

Mina valpar får själva välja sovplats (dagtid)  Där den känner sej mest trygg. Nattetid sover den intill min säng.

Plocka upp alla sladdar. Det finns det ju gott om med alla datorer och elektronik🤔

Hälsning från en stor djurvänCool

[Forest]
2015-04-07 08:45
#5

Det har jag aldrig hört. Hundarna/valparna har gillat sova där vi befinner oss. Vi har bäddar i köket,sovrummet, tv rummet och i klipperummet . Nu tror jag inte eran valp skulle lida om ni gör som din sambo vill göra men jag har alltid gillat att hundarna lär sig vart ytterdörren är för att dom gärna visar att dom är nödiga genom gå mot ytterdörren. Lycka till o grattis

Upp till toppen
Annons: