Vi på sajten

Vad driver dig?

2015-01-19 19:38 #0 av: Katti

Vad är allra viktigast för dig i din uppfödargärning? Din allra starkaste motor? En av mina bästa kompisar har också ett flertal hundar och det som är så kul är att vi har helt olika fokus, men kommer ändå (oftast Skämtar) överens. Det kom mig att fundera på att man ju kan vilja så helt olika saker med både sina egna hundar och de valpar man föder upp. 
Så vad vill du, med dina hundar, din uppfödning och valparna du föder upp? Inte en lång lista, utan en eller max två saker som är ditt/dina allt överskuggande mål!!!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Kennel Min Bästa Vän & Skullebo kaningård

Anmäl
2015-01-19 19:41 #1 av: [mansolsson57]

Söta hundar

Anmäl
2015-01-19 20:53 #2 av: Amandla

Jag vill få fram vackra och eleganta men ändå  välkroppade grå toy- och dvärgpudlar (och även vita, men det är i framtiden).

Många av de små pudlarna är taniga med taskiga bröstkorgar, för raka skuldror, för breda skallar, korta halsar, otypiskt rörelsemönster... listan blir lång. Det vill jag hjälpa till att förbättra inom rasen. Att avelsdjuren är  friska, sunda och rastypiska vad gäller temperament osv behöver jag nog inte ens ta upp Skämtar

Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt

Anmäl
2015-01-29 19:38 #3 av: Cahira

När jag väl når dit så vill jag ge friska sunda individer till lyckliga familjer som får känna samma lycka av rasen som jag känner. 

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Anmäl
2015-02-01 18:55 #4 av: Fruset blåbär

Friska och mentalt sunda hundar är nummer ett men också som ser rastypiska ut!

Anmäl
2015-02-03 16:15 #5 av: Mysisa

Stärka rasen så den förhoppningsvis blir godkänd av FCI

Anmäl
2015-02-04 15:43 #6 av: vallhund

#5 Vilken ras är det frågan om?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Kennel.

Anmäl
2015-02-04 21:11 #7 av: Mysisa

Prazsky krysarik

Anmäl
2015-02-12 14:51 #8 av: Taxelina1

Sunda friska jakthundar med bra mentalitet.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.