Annons:
Etikettlite-allt-möjligt
Läst 2122 ggr
Cahira
1/3/15, 12:39 AM

Kennelnamn

Finns säkert såna här trådar men orkar inte söka.

Hur kom ni fram till ert kennelnamn? Kände ni att det var rätt för er?

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Katti
1/3/15, 1:26 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Åh vad jag funderade! Jag hade ordlistor, Lexikon, synonymböcker, korsordsböcker och alla mina hundböcker (vilket var några stycken 😃) på ett bord i veckor. På kvällarna satt jag där och funderade, och jag hade långa listor med förslag som jag tyckte betydde något för mig. Jag dissade dock alla eftersom betydelsen inte blev tydlig för någon annan…

Men så en dag låg den överst - boken Min Bästa Vän av Marie Hansson. Komplett med dedikation av författaren 😎. Där var det, mitt kennelnamn! Mina hundar var och är mina bästa vänner och min förhoppning är självklart att de valpar jag föder upp ska bli lika uppskattade i sina nya familjer!!!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Cahira
1/3/15, 1:30 AM
#2

Åh vilket kärleksfullt kennelnamn! 

Jag har funderat på mitt kennelnamn i hur många år som helst. Är många år bort innan jag väljer att växa upp och bli uppfödare när jag blir stor, men kennelnamnet känns ju så himla viktigt på nåt vis!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Fruset blåbär
2/1/15, 6:54 PM
#3

För mig gav det sig naturligt, jag vill ha något som sa något om min ras och mina hundar därför blev det "Lyckoskallets" - sheltien är ju (ö)känd för att vara en skällig ras samt att mina hundar skäller av glädje när vi ska träna 🙂

Men håller med om att  det är viktigt att det känns rätt - förhoppningsvis är det ju något man ska kampera ihop med i många år!

Upp till toppen
Annons: