Annons:
Etikettlite-allt-möjligt
Läst 2094 ggr
Veero
2014-05-21 20:19

Avbetalning?

Vi har en valp av tio kvar ur våran kull, och hittar ingen intresserad, förutom en tjej i Göteborg, vi har endast haft mail kontakt. Först ville hon bara betala en del av summan för hennes lön kommer den 25de, och då skulle hon betala resten. Tiden gick och hon löste inte det med transport (bor åtta timmar ifrån varandra). Sedan sa jag att vi kan mötas i Sthlm den 26de då båda vi var lediga. Och då ska hon ju ha fått pengar, men nu vill hon betala 2000kr och sedan avbetalning för hon har inte råd.. Jag blev lite osäker. Vill att valpen kommer till ett stadigt hem snarast då hon nu är 13veckor. Pengar är inte allt men vill inte bli blåst, och dessutom resa halva vägen på min egen bekostnad. Hur hade ni gjort?

_____________________
// Veronica Berggren
Lev livet som om det vore din sista dag

Annons:
ElisabethB
2014-05-21 20:21
#1

Jag hade sagt nej, har man inte råd med köpet så har man som regel inte råd med veterinär heller..

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

Arthedain85
2014-05-21 20:32
#2

Jag tycker inte du ska sälja den till henne. Om hon inte har råd att betala för hunden så är risken stor att hon inte kommer att ha råd med dom omkostnader som faktiskt brukar uppstå när man är hundägare.

vallhund
2014-05-22 04:33
#3

Håller med övriga skribenter, behåll valpen tills rätt köpare dyker upp.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Arthedain85
2014-05-22 18:31
#4

#1 Hoppsan såg inte ditt inlägg när jag skrev mitt ☺️

ElisabethB
2014-05-22 18:44
#5

Lätt hänt…

Dessutom har du samma rätt att skriva i tråden som jag ;)

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

russin
2014-05-23 08:27
#6

Inte en chans med avbetalning till en jag inte känner - då kan dom ta ett lån istället, för då riskerar du inte bli blåst.

Annons:
vallhund
2014-05-23 09:35
#7

#6 Frågan är om avbetalning för folk man känner, kan leda till att man blir av med vänner.

Uppfödare skall inte agera bank.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

russin
2014-05-23 17:16
#8

#7 - ja det finns inget som riskerar att förstöra en vänskap så mycket som pengar - och även muntliga avtal som inte hålls.

Dock kan man se det annorlunda om det är en nära vän, men även där ska man ta sig en riktig funderare och framförallt skriva riktiga papper.

Anna-Helga
2014-06-05 13:04
#9

Jag hade inte sålt.

Taxelina1
2014-06-14 14:26
#10

Man ska ALDRIG sälja en hund på avbetalning vilka historier man än hör. Vill man köpa på krita har man inte planerat för valp. Man har heller inte pengar till koppel foder veterinär heller också vidare

Hälsning från en stor djurvänCool

Calibe
2014-06-15 19:46
#11

Håller med alla ovan. En hund är ingen spontanköp och man kan lätt spara till vad en hund kostar på ett år. Dra in på solsemestrar osv… Vill man verkligen ha en hund är det ingen svår prioritering :-)

.m.m
2014-06-19 19:51
#12

Rekommendera Lendo.

Upp till toppen
Annons: