Annons:
Etikettpresentationstrådar
Läst 20319 ggr
Katti
2009-01-24 13:08

Presentera er gärna!

Det vore kul om alla medlemmar ville presentera sig i en egen tråd som man lägger under, just det, presentationstrådar! Med en egen tråd gör det inget om samtalet i tråden svävar ut om rasen/raserna, hemsidan eller vad det nu kan vara. Det finns också en rubrik som heter "länkar till våra hemsidor". Den är tänkt mer som en sammanställning med namn, kennelnamn, ras och länk. I det inlägget går det ju utmärkt att också länka till sin presentation!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Annons:
Malteser
2009-01-24 13:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Min presentation Skrattande

Jag heter Lillemoor Nilsson och innehar Smultronställets Kennel i Viken / Skåne.

Har hållt på med hundar och hunduppfödning, i hela mitt vuxna liv!

Är pensionerad, så nu går all min tid till, mina älskade barnbarn och mina Malteser hundar.

Är inte så aktiv i utställningar, på grund av hälsoskäl.

Men mitt stora intresse är, avel / uppfödning. Har ett par kullar, om året. Delar med mig, av mitt "kunnande", till de som behöver tips / råd /hjälp, ang. hunduppfödning.

Mina hundar och jag, delar bostad. Vi bor ute på landet, där vi har ett stort gammalt hus, med en helt inhägnad tomt.

Allt är godkännt, av kennelinspektör / miljönämnden i Höganäs.

Skattar / momsar, för min kennel.

Lägger ner hela mitt hjärta, på mina hundar.Glad

Välkommen, att besöka hundarnas två st live webkameror, där det finns tre st ljuvliga valpar.

krasivis
2009-01-27 10:40
#2

Elisabet Engström heter jag. Mitt kennelnamn, som jag har haft sedan förra våren är KRASIVIS, det är även namnet på min kattuppfödning inom Sverak.

Jag har Norfolkterrier och min tik har haft en kull hittills, de föddes den 9 oktober 2008.Så jag är mycket ny som hunduppfödare.

Här kan du läsa mer om rasen http://www.svenskanorfolkterrierklubben.se/

Alla mina djur lever med oss som familjemedlemmar, här finns inga burar.

www.krasivis.se

Här är de två valpar som är kvar här hemma, Boris och Bellis tillsammans med katterna.

 

SaraC
2009-01-27 21:33
#3

Jag heter Sara och bor i Dalarna tillsammans med mina tre pojkar - två fyrbenta och en tvåbent.

Har en hanhund som gått i avel men ingen kennel, men intresse för avel finns och hoppas på att någon gång kunna föda upp själv.

Tillsvidare passar det ju utmärkt att läsa runt här och lära sig mer Glad

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

vonnsan
2009-02-02 11:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Hej! Jag heter Yvonne Jonsson och startade Dalåbergs kennel 2008.

Jag föder upp Finsk lapphund ( www.slk.nu) och hade min första kull förra året.

Jag är som ni ser ny på att föda upp hundar men har varit hundägare mycket längre.

Jag har tränat/tävlat i lydnad, räddnings sök och spår.

Jag arbetar som ridinstriktör med inriktning på centrerad ridning.

Vi har 5 hästar på gården Glad.

Vi bor på en nybyggd gård i Halland.Vi har två barn 3 o 11år.

Djuren är mitt liv och en stor del i vår familj .

Jag älskar att utvecklas och lära mig nya saker så denna sida blir kanon för mig Tungan ute.

På bilden är det Honda som skall vägas!Honda stannade hos oss från vår första kull.

www.jonsson.snabber.se

Aoska
2009-02-06 11:25
#5

Jag heter Marie Sköld, bor i Överkalix, ca 10 mil norr om Luleå.

Kennel har jag inte, men intresset för avel finns. Just nu sitter jag i spänd föväntan på min allra första kull, som förhoppningsvis kommer någongång i mitten av mars. (Vet ju inte än om valpar väntas även om tiken är parad för tre veckor sedan).

Jag har två hundar, en finsk lapphundstik (den som förhoppningsvis väntar valpar) och en sheltiehane (som inte ska gå till avel tyvärr).

Hundintresset har väl alltid funnits, jag vet att jag gnällde på mina föräldrar om en egen hund när jag gick på lekis och tidigare.

Med mina hundar gör jag lite av varje; utställningar, spår, lydnad, viltspår, agility. Sheltien är en godkänd "terapihund" eller "klapphund" som man också säger, så där går ju lite tid åt att hälsa på hos äldreomsorgen och förståndshandikappade.

Om jag inte lir helt avskräckt efter den här kullen Tungan ute så blir det nog att jag ansöker om kennelnamn om ett par år.

Åskas valpar

FurryTails
2009-02-09 22:07
#6

Jag heter Sanna 22 och bor i malmö.

Jag har ingen kennel men har ett stort intresse av allt som har med hundar att göra, och att i framtiden föda upp shelties. Så jag sitter här och suger information och tar lärdom.Cool

Annons:
CJ40
2009-02-11 20:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Hej jag heter Carina Jonsson är född -69 och bor i Svenljunga Västra Götaland och föder upp Finsk Lapphund sedan 2002! Haft rasen sedan några år tidigare där tror jag det blir;-) Innan dess hade jag Rottweiler i 10 års tid och höll då på med lite bruks mm. Idag är det mesta skogen som gäller och utställningar emellanåt och Mh är en vettig/kul grej! Vi har vår Kenel belägen i skogen och där bor jag då med min Tonårsdotter och min man och våra hundar för tillfället 2 st och snart en kull på G! Blev medlem här då det verkade vara trevligt Forum för oss med hundintresse, "Katti" träffade jag förra året på mitt eget ordnade Mh då hon behövde göra detta:-) En mkt trevlig liten dam både hunden och matte:-) Och detta Forum skrevs ut om på vårt SLK Forum Kanon kul med nya Ideér och Forum, hittills gillar jag enkelheten med just detta Forum:-)

Houdini
2009-03-04 15:26
#8

Här kommer en liten hälsning från oss på:

 TROLLTJÄRNBÄCKENS KENNEL!

Vi är en familj som bor i Sjulsmark, Piteå.

I vår kennel har vi jämthundar och labradorer.

Jag, Nettan har alltid haft ett hjärta som slår för labrador.

Min sambo Görgen har alltid varit intresserad av jakt och jakthundsraser. Vi har haft (tillsammans och vissa raser var för sig;)

Norrbottensspets, Finsk spets, Jämthund, Labrador, New Founlad, Finsk stövare, Hamiltonstövare och till o med var mina föräldrars första hund en riktig gatukorsning.

Nelly som förlöpare, här är hon precis bortkopplad men har nog inte fattat det ännu….

Vårt avelsmål är att få fram hundar som är mycket bra exteriört och framförallt friska men som samtidigt fungerar utmärkt till jakt, lydnad, viltspår och allt annat man kan tänkas hitta på med sin hund.

Går nog inte att sträcka sig nå längre än så här?

Prioritering nummer ett ligger på temperamentet förstås eftersom vi sysslar med arbetande hundar.

Min jaktkamrat, Polly

Tjotte's Meant To Be "Polly" 5 Maj 2008

Jättebra.

Eftersök

Belöööning (eller sk labbespel!)

20/9-08, Mira

Att mitt brinnande intresse är utställning behöver jag kanske inte ens nämna… ;)

Vill du veta mer om oss och vår kennel, hästar eller andra djur…?

Titta på vår hemsida.

/Nettan

Bokskogens
2009-03-22 00:02
#9

Heter Anneli och bor i Uddevalla.
Har ingen kennel men är kattuppfödare av rasen ocicat.
Är haövfodervärd åt en chihuahua hane och en whippet tik.
Går allt som det ska tar jag möjligtvis egen kull på whippeten om ett par år.
Men planer e bara planer…

Katti
2009-03-22 11:10
#10

Välkommen hit! Jag har funderat på ett kattuppfödarforum också, men det får någon annan fixa i så fall Glad. Har själv fött upp birmor tidigare, men slutade för 13 år sedan.

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Bokskogens
2009-03-22 18:55
#11

Är medlem i siames.ifokus. Där är vi många uppfödare men även härliga kattvänner som inte har uppfödning.
(Har även siames och oriental men kastrerade)

Hundarnas blogg: www.bokskogens.bloggsida.se
Katternas sida: www.bokskogens.tk

powderpuff
2009-09-03 15:12
#12

Hej alla.

Jag heter Lill och bor i Kristianstad. Än har jag ingen kennel och vet inte om jag kommer att skaffa heller men avel är jag väldigt intresserad av.

Idagsläget har jag 3 Chinese Crested, 2 pälsade och 1 naken. Alla tikar och en roligar hund får man leta efter, de är väldigt speciellaKyss

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

 

AnnaKarin
2009-09-05 12:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Jag heter Anna-Karin och bor i Bollnäs. Ingen kennel men har haft hundar i stort sett hela livet. Hade Curly Coated Retriever som jag gick viltspår med och ett par eftersök, utställningsfreak under många år. P g a sjukdom så ville jag ha en lite mindre ras men hittade ingen förrän jag kom till Chihuahua. Har haft en hane och har nu en tik på foder som fick sin första kull 9/8 -09, valparna växer upp här hemma och det är underbart att få följa deras uppväxt. Föder upp katter,  Devon Rex och Burmilla.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Annons:
Cerrolyn
2009-09-05 22:28
#14

Cerrolyn bor i Växjö. Har ingen kennel eller avelshund. Golden hanen jag har idag är 5,5 år gammal och av rasen Golden retriever. Vi håller på med lydnad och bruke och lite agility, anledningen till att han inte är av avelsintresse är för att han är monochid (en testikel).

Min nästa hund kommer att bli en schäferhane om han blir bra så kanske han ska få gå i avel, men jag kommer nog inte att starta någon kennel.

Anledningen till att jag blev medlem här är för egenvinning då för att lättare hitta den hunden jag vill ha, sedan tycker jag att detta med avel och gentik är både viktigt och intressant.

**MVH Cerrolyn

Katti
2009-09-06 11:18
#15

Han har bara en testikel alltså? Det är väl ganska ovanligt. Eller har han två fast bara en har vandrat ner i pungen? I så fall är hen kryptorchid och inte monorchid. Fin vovve i alla fall!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Cerrolyn
2009-09-06 20:14
#16

#15

Han har en i pungen och en i buken. Vissa har sagt att det heter monochid, vissa säger kryptochid… (Vilket är det korrekta?)

**MVH Cerrolyn

Katti
2009-09-06 21:13
#17

Finns det två testiklar och ingen eller bara en har vandrat ner i pungen är hunden kryptorchid. Har hunden bara en testikel är den monorchid (har den ingen är den anorchid!).

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Cerrolyn
2009-09-06 21:14
#18

#17

Tack för upplysningen.

**MVH Cerrolyn

Jonna75
2009-09-18 01:13
#19

Jag heter Jeanette Palmblad & bor i Luleå. Avel har varit mitt stora intresse sedan tonåren redan, hjälpte till å valde avelsdjur på bondgården. Har haft dansmusuppfödning.

94 skaffade jag min första hund, 02 skaffade jag min min första Samojed och 04 fick jag mitt kennelnamn samt min första kull föddes. Har bara haft en kull efter det. Var menat att det skulle varit någon till, men allt går inte riktigt som man tänkt det. Men förhoppningsvis blir det en kull till vintern om allt går som det ska..peppar, peppar

Uppfödning är mitt största intresse efter hundarna Tungan ute.

Hemsideadressen är http://www.whitecrystal.nu

[Ebfotograf]
2009-11-26 21:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Jag heter Elinore Björkbacke och är 13 år. Vi har tyvär ingen kennel här hemma ännu. Vi har fött upp hundar för det mesta var det blandraser, men vi födde också upp Finsk Lapphund men det blev bara en gång.

Jag har just nu en blandras mellan Australian Shepherd, han heter Diablo. Idag har han fyllt 17 månader! Det går fort. Jag tränar för det mesta agility, lydnad, freestyle & det som man gör på utställningar.

Annons:
Knutte-love
2009-12-06 21:29
#21

Hej, jag heter Amanda Modig olsson, jag är 15 år. Vi har inte Kennel. Men det kan man tro. för vi har 4 flatcoated retrievers. =P 3 hanar och 1 tik.=P

Jag kommer nog skaffa någon uppfödning när jag blir stor. för jag har intresset och tycker väldigt mycket om valpar.

Våran tik Beauty Nigths Flower Power "Hippi" Ska Kennel Minning Hills(i hofors) få låna och ta  valpar. Vet inte när, men det lär väl bli snart. eftersom hon är 6 år. Hon har hafft kullar tidigare. Men inte hos Kennel Minning Hills, utan hos Beauty Nigths.(som inte finns längre.)

Alla våra hundar kommer i från kennel Beauty Nigths.

Jag, min syrra och min mamma bor i en villa i Järbo. ca 2,5 mil i från Sandviken i Gävleborg. Vi har 12 djur, 4 hundar, 4 marsvin 2 katter och 1 kanin.

Vi har 3 rum och kök. så Jag "lär" dela rum med min mamma.

Det var väl typ det viktigaste om mej.:p

Kramiz Amanda och Danny!

Medarbetare på Cockerspaniel.

 

 

 

Ressu
2010-02-25 15:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Hejsan, jag heter Kati och bor i Österbotten, Finland. Hos oss bor nu 3st shelties och en cockerspaniel. Ännu har jag inte haft någon avelsverksamhet då våra "flickor" är så unga. Men uppfödarkursen är genomförd samt kennelnamnet Westtorpets godkänt =).

Hundarna, jag och min sambo håller på med agiltiy, lydnad, viltspår och hundutställningar. Är själv aktiv skolare inom vår lokala hundklubb.

Vi har två unga tikar hemma som förhoppningsvist blir början på vår kennelverksamhet:

Vår cockerspaniel Spectrolite´s Points On Back fyller till hösten 2 år och då ska hon HD, AD röntgas samt ögonspeglas. V hoppas även på att få henne genom anlagsprovet isommar.

Så har vi vi yngsta familjemedlem shetlands sheepdogen Hillfire Tri To Be Good alias Kiira som nu snart blir 7 månader.

Dessutom består hundfamiljen av 2 sheltiehanar men ingen av dem kommer att användas i avel.

Mera info om oss finns på hundarnas hemsida

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

 

Tangotime
2010-03-13 19:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Jag heter Lina och har Kennel Tango Time´s men än så länge har jag bara hanar. Avel är ett stort intresse men det kommer få vänta tills barnen är större. Jag har två toypudlar var av en både är "krypt" och har "patella". Sen har jag en Whippet valp som heter Ville med. Honom har min man planer på att köra lite LC eller Whippet race med och jag vill ställa ut.

Kennel namnet kommer i grunden från min gamla storpudel Tango som jag fick tabort 2008 6½år bara. Jag saknar honom otroligt mycket.

Bor gör jag i villa med man och en dotter på 1½år. Några fler barn blir det nog, men inte just nu.

Utöver hundintresset så fotar jag väldigt mycket, mest hundar Skrattande

Beatas
2010-04-18 21:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Hej

Jag heter Maria Brunzell och har kennel Sheltoon.

Efter att ha fött upp Shetland Sheepdog i över 20 år så blev jag störtförtjust i min nya ras

Miniature Australian Shepherd

En fantastisk ras att arbeta med och att leva med.

Bor i Arvika i västra Värmland med 2 tonåringar, 2 shelties, 4 miniaussies och nytillskotten 6 miniaussie-valpar

miniaussie.se

Katti
2010-04-19 11:39
#25

Hej och välkommen hit! Jag har också fastnat för dessa underbara små hundar! Avvaktar lite för att se vad som händer med rasen och har ju fullt upp med de hundar jag redan har. Men jag följer med och har allt varit inne på din sida och kikat Glad.

Har pratat sheltie med dig också, en gång för länge sedan (1996/97). Vi hade ett lååångt och trevligt samtal där vi även kom in på en hel del annat än hundar minns jag!

Kul att du hittade hit!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Keso
2010-05-02 17:20
#26

Jag heter Nina och innehar kennel Delta Blue. Jag föder upp bedlingtonterrier och dvärg/toy pudel. Jag har hade min första kull 1983, då släthårig foxterrier, sedan skulle det dröja till 2004 då jag hade min första bedlingtonkull samma år fick jag mitt kennelnamn.

Jag tränar lydnad och viltspår med mina hundar och ställer ut lite ut lite grann. Till dags dato har 3 kullar i båda raserna sett dagens ljus hos oss. Just nu är all uppmärksamhet riktad på två små pudelvalparna som finns i valplådan.

otilia
2010-07-31 21:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Hej !, Jag héter Otilia och bor i småland. Jag har ingen kennel , men jag har tänkt att skaffa det i framtiden . Nu har jag en engelsk cocker spaniel valp på 5 månader , Hans namn är Ludde . Jag har också en norsk skogskatt som är 5 år som heter Sally <3

Kram Otilia

Annons:
[Mharya]
2010-11-26 17:18
#28

Jag heter Maria och är 15 år, kommer från en liten byhåla utanför Norrköping. Hundar är och har alltid vart mitt liv och jag tror inte jag skulle kunna leva utan dem. I framtiden ska jag gå hundgymnasie för att sedan kämpa med att starta upp en kennel. Men man vet aldrig vad som kan hända i framtiden. Just nu hjälper jag till på en kennel på fritiden och det är jag överlycklig att få göra! Det är ju min dröm!

Jag har också en hund, som heter Nellie. Hon är en eurasier tik på 5 år. :)

Vill ni veta mer om mig får ni  super gärna PM:a och så får ni gärna kika på min blogg: www.mharya.blogg.se

eller min hundblogg: www.naiva.blogg.se :)

Ronja06
2010-12-24 01:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Har ännu inte någon kennel, i och med att jag ännu inte nått 18års ålder. Dock hoppas jag kunna registrera kennelnamn nästa år!

Har idag två shelties här hemma. En kastrerad tik, och en hane. (som eventuellt skall gå i avel redan nästa vår.) Om inget oväntat inträffar. Är mer eller mindre uppvuxen med hundar av vallhundstyp kan man säga. Som liten hade grannarna ett par långhåriga collies, och vi skaffa sedan en polski owczarek nizinny. En hund som idag har nått en ålder av 8år, och bor idag med min pappa.

Att innehava kennelnamn har varit en dröm sedan unga barnsben. Idag har jag ingen tik som kan/passar avelsmässigt. Men hoppas kunna införskaffa en bra tik inom kort. Som förhoppningsvis håller sig inom "ramarna". Både mentalt, hälsomässigt, och gärna utseendemässigt. Sheltien är en ras som jag verkligen känner mig "hemma" i. Även om nästa hund kommer att bli en BC.

Personligen tävlar och tränar jag mycket aktivit inom agilityn. Tävlade också en del lydnad tidigare, även om det idag ligger lite på is. Tränar även en hel del viltspår och freestyle på hobbynivå också. Vallning är något som jag absolut vill lära mig mer av, och i och med att jag skaffar mig BC nästa år. Hoppas jag att jag får en hund med mycket mer naturlig fallenhet att jobba med fåren.

Förut även handler på utställning. Och ställde främst ut min tik för skojs skull. Ofta positiva kommentarer av domare, men eftersom min tik är på tok för stor så kom vi inte längre än att få 1:a i kvalitet. Trotts att hennes övriga kvalitéer utseendemässigt är otroligt bra. (hmm.. finns domare som nämnt att jag har för ful hund för att vara så duktig. Hump.. :P) Jag ler åt sådana kommentarer bara. Haha! ;) Förutom allt detta är jag även instruktör och har hållt i agilitykurser sedan 2009 på GHU. Nästa år hade jag dock tänkt satsa på valp och grundkurser lite mer. Vilket skall bli himla roligt och lärorikt!

Mvh Emelie Förlägen

Katti
2010-12-24 02:04
#30

Välkommen hit! Ge dig gärna in i gamla trådar och fråga och kommentera! Och skriv nya om du vill så klart Glad.

Fin hund du har!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

wunderbaums
2011-01-02 23:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Hejsan !

Jag heter Sara, och bor i småland med min sambo, våra 2 barn och 5 hundar varav fyra olika raser =) Har haft hundar i hela mitt liv, och har fött upp chihuahua i 5 år, men kommer snart sadla om till Mini aussie ( North american sheperd)  Ställer ut de små hundarna och träna olika aktiveringar med det större, som agility, spår & Lydnad. Har börjat lite med wight pulling nu oxå för amstaffen och mini aussien.Har oxå en mexikansk nakenhund =)

Hela flocken fungerar utmärkt ihop, oxå med katterna och barnen.Har som hastigt knåpat ihop en tillfällig hemsida, så ni får gärna kika in. där finns inte mycket info men en hel del bilder =)

Håller oxå på att sparka igång en gemensam sida för alla oss miniaussie uppfödare/ ägare, och få se om jag kommer någonvart med det.

Har ni frågor är ni välkomna =)

www.wunderbaums.webs.com

www.miniaussieklubben.webs.com

AnneN
2011-02-23 18:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

Anne Näsman heter jag, född -81 och bor med sambo + djur i Luleå. Har ingen kennel själv men drömmer om att kunna starta en i framtiden (eller ev ta över efter mamma). Är uppvuxen på labbekennel där det födsupp dualpurpose labradorer, mammas kennel heter Begin's och mormor & morfar hade Älvgårdens kennel men nu har min morbror tagit över den ochfortsätter med deras avelsarbete.

I dagsläget så har jag blandrashund, men har tidigare haft både labradorer och en schäfer i min ägo. Finns många raser jag skulle vilja ha någon gång i livet, men labben kommer alltid vara nummer 1 ändå.

Jag är just nu sjukskriven/arbetslös men drömmer om att få jobba med djur eller barn i framtiden.

Mitt stora intresse är djur och då speciellt hundar och allt som har med hund att göra, är aktiv medlem i Hundhuset Luleå (Fyrkantens lokala kennelklubb) där vi har en massa olika aktiviteter förutom kurser, tex promenader och socialträffar, mm och det är detta som tar upp stor del av min tid och resten av tiden går åt till att pyssla med mina andra djur (katter, råttor & gerbiler). Är nog tur att de flesta av mina vänner också är hundtokiga för hundar är nästan det enda jag pratar om Oskyldig

Förutom det jag redan skrivit så är jag även Sajtvärd på Blandrashundar iFokus och då jag är intresserad av avel och vill att all avel oavsett renras eller blandras ska vara så seriös som möjligt så försöker jag via sajten informera alla som funderar på att avla om vad de bör göra för att deras avel ska bli så seriös som möjligt.

Vill ni veta mer om mig så är ni välkomna att ställa frågor Skrattande

På bilden är det jag och min blandis Velvet då vi tränade lite fotgående (fritt följ) våren 2009.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Älvgårdare]
2011-03-16 16:51
#33

Hej. Jag heter Erica och äger en Älvgårdare. Jag skriver för Peter Näsman som äger Älvgårdens Kennel. Uppfödning av Labrador retriever. Gå in och kolla hans och även min hemsida för mer info! http://www.alvgarden.hundbenet.se/ http://www.successwithstylelabrador.n.nu/

AnneN
2011-03-16 17:18
#34

#33 Välkommen hit! Kul att se älvgårdare här, Peter är ju min morbror Skrattande

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
Katti
2011-03-18 00:47
#35

Ibland är världen bra liten Glad. Jag funderade ett tag på om älvgårdare var en ny ras som jag inte hört talas om förut!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

AnneN
2011-03-18 01:25
#36

#35 Haha, inte lätt att veta vad en älvgårdare är om man inte är i labbesvängen Skrattande

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Nyängets
2011-03-25 13:16
#37

Hejsan! Nu har jag nyss reggat mig här, fick tips på facebook :)

Jag heter Susanne och tillsammans med maken Esbjörn föder vi upp Yorkshireterrier. Det ligger faktist en veckas gammal kull brevid mig. En ganska "normal" stor kull med 3 valpar, 2 hanar och en tikvalp för vår ras. Vi har en tik som är dräkig nu och är på dag 54. Det är första gången vi parat 2 st efter varann så det här ska bli spännande. Vi har väl aldrig heller haft sån tur med årstiden heller. nu är iaf tanken att vi ska följa upp dessa kullar och inte ta fler förrän tidigast nästa år.

Vi fick vårat kennelnamn 2006 så vi är rätt färska än.

Tidigare har vi alltid haft schäfrar med tyvärr massa sjukdommar och så blev jag själv sjuk en lång tid, efter det valde vi en liten ras, hm, vi som båda sagt att så här pass små hundar är väl egetligen ingen riktig hund, det har vi fått äta upp många gånger :) Det är väldigt mycket hund i en york måste jag säga och vi ångrar inte rasvalet.

Jaha, nu tycker min högdräktiga tik att det är dags att gå ut så jag gör väl det då, fråga gärna om ni funderar över något.

http://vovve.info/york/

Kennel Leelekis
2011-03-26 08:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

Jag heter Sven-Erik Svantesson och innehar Kennel Leelekis. Kenneln blev registrerad i FCI 1998. Födder nu upp Cocker spaniel.

Har sedan barnsben haft olika raser. Den första hunden var en Shetlands sheepdog, sedan en Flatcoated reteriver därefter en blandrashund mellan Foxterrier och Drever. Alla lika saknade och som för alltid har en plats i mitt hjärta,

1996 Köptes en black&tan tik in. Det var

Lordlike's Chatterbox "Chatty"

Chatty fick tre kullar hos mig

1997 Köptes den svarta tiken.

Usemade Almost Alone "Alma"

Även Alma fick tre kullar hos mig.

På kenneln finns nu

Pansy's Hot'n Sweet "Panda"

Och

Pansy's Hot Passion "Mindi"

Mer information Finns på min hemsida

www.leelekis.se

Katti
2011-03-26 23:06
#39

Välkomna hit båda två! Det är roligt med nya medlemmar Glad. Skriv gärna så mycket ni vill och orkar och gå gärna in och kommentera i gamla trådar. Det brukar få fart på oss!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

NinniH
2011-05-21 14:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#40

Ninni heter jag och är av årgång -88.
Bor med sambo och djuren i Kumla, strax söder om Örebro.
Har ingen kennel, men har stort intresse i det och jag "leker svamp", dvs suger åt mig all information jag kan komma över.
Har även en underbar uppfödare jag kan vända mig till med mina funderingar gällande allt, vilket är underbart.

I nuläget bor enbart 1 hund här hemma, en staffordshire bullterrier vid namn Meder´s GoldDog Chinwendu.
Eventuellt att det kommer hit en tik på foder i höst av samma ras.

Förutom hunden bor här även ett par smådjur i form av kanin och guldhamstrar.

Ett stort intresse bortsett från djuren är fotografering, vilket man märker väldigt fort när man lär känna mig. Oskyldig


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Ronja06
2011-05-29 20:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#41

Vår lilla flock har fått tillökning i form av en blå liten border collie pojke! (11,5 veckor gammal på bilden)

Mvh Emelie Förlägen

Annons:
Geishas
2011-05-31 01:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#42

Hej jag heter Lotta Ling, jag har tittat runt på den här sidan ett tag nu och kom på att jag kanske borde skriva och berätta vem jag är.

Jag har två raser här hemma, min ras är Dvärgpinscher, jag har min 16:e dvärgpinscherkull för tillfället, en kull på 3 röda hanar som föddes den 19:e maj i år. Min första dvärgpinscherkull föddes 2003.

Min sambos ras är Tibetansk Spaniel, jag har även haft 4 tibbekullar.
Första kullen hade jag 2006, nu har min sambo egen kennel så han får hålla på med sina pälshfällande hundar själv.

Jag har kennel registrerad i Svenska Kennelklubben sedan 2005.
Mitt kennelnamn är **Geishas.

**Jag föder även upp guldhamster och roborovski dvärghamster i mkt liten omfattning. Samt Campbells och Vintervita dvärghamstrar i större omfattning.

I huset har vi även 7 fåglar (4 Nyfparakiter och 3 Undulater) och ute på tomten har vi 2 gotlandskaniner (ute året om).

Bilden är på Geishas Kalymnos, även kallad Cola. Han är pappa till min nuvarande kull.

Geishas Kennel

[NoOrdinaryGirl5]
2011-07-13 21:17
#43

Fanny Lundgren heter jag, bor i Svenljunga, Västra Götaland. Har ingen kennel, men har alltid drömt om att ha det. Dock har det varit just drömmar eftersom att jag bara är 18 år gammal. Har en Golden Retriever, en vild sex årig kille vid namn Tim! Har alltid varit jätteintresserad av allt som har med hundar att göra.

Nästa år slutar jag gymnasiet och ska förmodligen flytta härifrån, då blir det till att ta med min lilla vovve och flytta, förhoppningsvis har vi även då ett litet tillskott. Hoppas på att få en liten valp i studentpresent! =)

Det var nog allt om mig!!

Liiindus
2011-07-26 22:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#44

hej!

Linda Jonsson heter jag och är 21 år gammal och kommer från Rättvik/Dalarna.

Jag föder upp rasen beagle tilsammans med min vän Madeleine.

Vi är väldigt aktiva på utställningar och tävlingar, också en hel del jakt.

Jag har två tikar hemma och en valpkull för tillfället!

Kolla gärna in på våran hemsida och kanske skriv något i gästboken ;)

www.maliwicks.se

tezzla
2011-11-17 15:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#45

Therese heter jag, har ingen kennel men 3 hundar och en av mina har en kull som är 6 mån just nu

jag äger en gammal blandras Freja som blir 10 år, en amstaff - Notorious top dog'z bumblebug- Rex som är omplacering, han har bott här i 3 år och är 6 år(kastrerad) & en jack russel - Raaw jack the ripper- Yatzy som är 2 ½ år snart

vi är aktiv inom wp, spår, lydnad, agility och utställning, dom stora tränar och amstaffen ska ta anlag nästa år

jack russeln är se uch och nu ska vi försöka oss på ett nodiskt chm vi får se vart vi hamnar på tävlingsplanen i framtiden, det är inte det lättaste med en vrång liten terrier alla ggr, men det är en utmaning

hemsida http://freewebs.com/frejaa

MichaelaL
2012-01-07 14:47
#46

Michaela Lundgren heter jag. Jag är snart 25 år. Än så länge har jag ingen kennel, och jag är väldigt ny inom hundvärlden. Iaf med rashund :)

Jag har under en tid kollat på dvärgpinscher och har hela tiden då täntk att jag inte ska ställa ut eller föda upp det. Men nu när jag sitter med mina fina (i mina ögon) lilla tik hemma, så kan inte tankarna låta bli att hamna på om man ska ha en kennel eller inte.

Har under 10 år fött upp katter, så vet vad det innebär med uppfödning. Av hund är det däremot nytt :)

/Michaela Lundgren
SaM - Smycken av Michaela
S*Glömstaskogens Norska Skogkatter

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Blogg: Michaelas DP (http://michaelasdp.blogg.se)
Blogg: SaM - Smycken av Michaela (http://smyckenavmichaela.blogg.se)
Hemsida: SaM - Smycken av Michaela
Hemsida: S*Glömstaskogens (http://www.glomstaskogens.com)

FallenFalllen
2012-02-23 22:33
#47

Jag har ingen kennel men har ett stort intresse av allt som har med hundar att göra och att i framtiden föda upp Golden Retriever och dansk svensk gårds hund. Så jag sitter här och suger information och tar lärdom m.m. Har satt upp mig på SSK hunduppföddning. Har gått en hunduppföddarekurs. Vi ar planer att att starta en hunduppföddning. Har redan skickat en kennelansökan. Ska går mera utbikldning m.m.

Ressu
2012-02-24 09:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#48

Bör väl komplettera #22 Glad.

Vår flock består numera av:
Poitsu - Poitsu (Sheltie snart 9 år)
Ressu - Birasin Change My Life (Sheltie 7 år)
Neiti - Spectrolite´s Points On Back (Cocker 3 år)
Kiira - Hillfire Tri To Be Good (Sheltie 2 år)
Merja - Westtorpets Stars Of Shadow (Egen uppfödning Cocker 6 mån.)
Kalle - Westtorpets Shadow Of Smoke (Egen uppfödning Cocker 6 mån,)
samt en samägd tik som är hos oss på dagis
Pyre - Westtorpets Faster Than Shadow (cocker)

Mera info om hundarna hittas på våran hemsida: Kennel Westtorpets

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

 

Annons:
Facklan
2012-06-22 13:53
#49

Hejsan jag heter Carolina har en Vizsla tik e så glad över detta forum jag som bara har behov av råd o tips då detta blir en engångs företeelse. Hade gärna gjort mer av det men är inte i det skedet i mitt liv. Har läst o kollat hemsidor blir så imponerad av dessa jätte storhjärtade hund älskare !! Det känns så bra att få vara me på ett hörn i ställa frågor utan att få huvudet avbitet! Älskar ifocus alla e så trevliga i tonen! Ha en riktigt Glad midsommar !!

ELW
2012-08-17 18:15
#50

Hej!

Jag heter Elin, är i slutet av min socionom utbildning och jag och min sambo önskar att utöka våran lilla familj med en Finsk lapphund vid årsskiftet. Vi har ännu inte bestämt kennel utan kollar runt efter en som känns rätt både gällande hundarna och uppfödarna :)

Det blir våran första gemensamma hund men jag själv är uppåväxt med hundar runt mig sen barnsben. Ska bli så roligt! :)

MAn får så mycket bra information här så jag bunkrar upp här bland trådarna och memorerar både tips och tänkvärdigheter :)

[T-Fia]
2012-11-03 13:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#51

Morsning!

Jag hater Fia och har en Finsk Lapphund som är 10 månader (Muffy). Har även en D/S Gårdshund på sex år (Sally), och just nu försöker jag lära mig allt om utställning och avel. Har anmält mig och Muffy till fyra-fem inofficiella utställningar i höst för att träna inför My Dog. Tänkte att fixar jag My Dog utan att dö så fixar jag vad som helst för jag är helt livrädd ;-)

Har gått SKK´s uppfödarutbildning och går på ringträning och allmänträning med Muffy en gång i veckan.

Jobbar f.ö som trädgårdsanläggare med egen firma (första året som egen) och just nu har den säsongen tagit slut så nu får jag mer tid. Gubbe och två barn (8 och 10 år) och tre katter ingår även i flocken.

Bor mitt ute i skogen utan vägar och grannar och så trivs vi bra :-) Då kan man ju även vara lat och bara öppna dörren och släppa ut hundarna :-S Hundarna som f.ö sköter sig bra och håller sig på gården för det mesta. Trädgård är inte bara mitt yrke utan även min största hobby, hundarna ser jag mer som familjemedlemmar.

joheck
2012-11-23 20:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#52

Hejhej!

Jag heter Johanna och bor i Luleå tillsammans med mina två papilloner. Jag har ingen kennel och har inte heller några planer på att starta en, men tyckte det verka vara en intressant sida.

Två pappisar har jag som sagt, Kingpin och Sansa, dom är kullsyskon på ~1½ år. Sansa kommer inte gå i avel då hon är alldeles för liten samt att jag inte har nått intresse att ta kull själv. Pin å andra sidan blir det kanske valpar med (då behöver ju inte jag ta hand om valparna utan tik-ägaren^^). Anledningen till att jag skulle vilja avla med honom är att han är så otroligt inspirerande att jobba med! Jag vill verkligen att pappisen ska lyftas fram och börja användas mer som en aktiv och arbetande hund. Där tror jag att Pin har mycket att komma med. Men lång väg till en eventuell kull. Han ska först hälsotestas, patella och ögonlysning (gör det oavsett om det blir valper eller ej, Sansa ska också undersökas). Sen ska han meriteras också i främst viltspår och lydnad, men även utställning. Ska även göra MH-test med han, eller liknande, för att vara säker på att han håller mentalt.

Så lite intresse av det här med avel har jag ändå ;) Måste ju se till att hitta en perfekt tik till pojken min om det skulle bli aktuellt.

Jamie+Engla
2013-02-10 18:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#53

Hej! Heter Jamie och tillsammans med min mamma har vi Kennel Fashion Star, uppfödare av American Akita och Podengo Portugues Liso Pequeno. Är snart 15 och har sedan jag var 5 år har jag hållt på med uppfödning av olika hundar. Från början var det rottweiler som gällde men efter att vi passat en akita var vi fast! Efter 2 år kom vår första akita Musse hem, efter att han varit hos oss i 2 veckor kom två akita tikar till hem till oss.. Och sedan har det rullat på. När jag börja intressera mig för utställning så ville jag ha en hund.. Jag tog familjens gammla mopstik och ställde på små utställningar, när mamma såg att jag hade talang köpte hon en mops till mig. Import från Ungern 1,5 år gammla melody, men när det visade sig att hon inte tyckte om utställning ville jag ha en ny! Syrran, som hade en liten podengo som var 22 dagar yngre än melody fick det bli! Engla, som efter tre veckor hos min syrra inte var önskad längre. (Vad ska man säga, ointresserad snorunge på 8 år) så jag tog över Engla helt! Och visst! Det var det bästa som jag gjort i hela mitt liv! Engla ÄSKADE utställningar och var svinsnygg! Jag utvecklades som handler och hon som utställningshund.. Idag är hon en av Sveriges vinstrikaste podengo genom tiderna! Med sin ovanliga teckning och sin starka utstrålning vann hur mycket som helst! Avlen har varit still nu ett par år då mamma fått först en liten pojke som nu är 2,5 år och ett pare tvillingpojkar på 9 månader. Men snart kommer det en ny akita hem till oss! En liten irländare kommer hem till oss i mars! Och vi kämpar vidare med våra hundar! Just nu har vi två utställnings hundar hemma (Engla och hennes valp Kiara) + min "pappas" kastrerade boxer. Meeeen, inom två år kommer tre american akita valpar att komma hem till oss, och så planeras podengovalpar -13 eller -14.. Så kennel Fashion Star är snart tillbaka bigtajm igen! SE UCH, NO UCH, DK UCH, NORD UCH, KBHV-09, INT UCH Faidros Santa Clara-A-Velha "Engla" SE JV-12 Fashion Star Isn't She Lovely "Kiara" (Som kommer tävlas intensivt två år framöver) Med vänlig hälsning, Jamie på kennel Fashion Star!

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Jamie+Engla
2013-02-10 18:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#54

American Akita

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Jamie+Engla
2013-02-10 19:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#55

Akita! ;) Vår A-Kull

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Annons:
Jamie+Engla
2013-02-10 19:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#56

Engla och Kiara.. Engla är den gulbrokiga..Kiara-Röd

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Jamie+Engla
2013-02-10 19:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#57

Kiara

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Jamie+Engla
2013-02-10 19:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#58

Sista bilden ;) Engelpengel

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Cahira
2013-04-13 19:32
#59

Maria heter jag men kallas Cahira eller Ambi, född september 86 så kan folk räkna till sig min ålder även då tråden blivit några år äldre. Jag har planerat att bli uppfödare sedan jag var 6 år gammal efter jag fick hålla en pyttevalp i mina små händer. Har läst på allt jag kommit över och sökt raser mer seriöst sedan jag var 11. 

Bor numera i Minnesota, USA och mina uppfödarplaner pågår fortfarande. Joinade här för att kunna få lite mer kött på benen innan det är dags - man kan inte lära sig för mycket!

Vilken ras det blir, ptja det håller jag hemligt ett tag till. :) Jag beräknar att skaffa min stamtik inom sisådär 5 år. Har en unghund nu och två seniorer så får se när det passar. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Buwenas
2013-04-15 20:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#60

Hej hej!

Jag heter Emelie, bor i Hällefors med min sambo och våra djur 2,5hundar,  och sedan 4 katter och en fågelspindel som ni kan läsa mer om under min presentation. För hundarna (främst) så har jag min blogg, hemsida, facebooksida och även se oss på vår Youtubesida. Alla länkar hittar ni via min hemsida Buwenas.hemsida24.se

Kenneln heter alltså Buwenas, rasen är ausitralian shepherd och jag hoppas att kunna ta min första kull vintern 2014 eller sommaren 2015. Hittills har jag inte hittat några hinder till att använda min tik som jag importerade från Norge just för hennes linjer som bland annat har den berömde Jay Sislers ena hane bakom sig och en hel hög med andra berömda och mycket mycket bra aussies. Ska göra alla prover som krävs för rasen detta år och räknar med att det kommer gå utmärkt.

Jag själv är då utbildad instruktör inom SBK och går nu även utbildning via hundcampus. Är också utbildad figurant för MH och snart färdig för att vara tävlingssekreterare.

Har varit intresserad av avel sedan köpet av min första aussie. Nu fyra aussies och 6 år med rasen (7 års intensivt intresse av rasen) så har jag äntligen en hund som jag är så pass nöjd med att det verkar bli en kull. De första tre har jag själv strukit ur avel trotts att två av dem är mer än godkända för avel av SKK.

Kommer förhoppningsvis i framtiden även föra in staffe som ras i min kennel och har bokat en tik som kommer flytta hit om några år.

Med vänlig hälsning - Emelie

Sajtvärd för Australian Shepherd Hund  Katt Medarbetare på Huskatter

             

 

lilla jag
2013-04-17 13:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#61

Hej!

Jag heter Olivia och är 13 år! Jag har två renrasiga hundar av ras Bichon Havanais som är två tikar vid namn Bella och Trixi! Hela familjen har blivit enade om att kanske starta en kennel med Bichon Havanaiser och därför behöver jag all hjälp jag kan få ifrån denna sajt 😉Båda hundarna är över året men Trixi är för liten för sin ålder och har till och med inte börjar löpt en! Men våran fina Bella är en frisk och snäll tjej som älskar allt och alla! Hon är typ 18 månader gammal så när hon är 1 ½ eller 2 år så ska vi försöka para henne och då så kanske vi startar en kennel! Men jag har några frågor och måste läsa på lite om det här innan så klart! Det var väll vi! Ni kommer se oss mycket inne på denna sajt och en massa bilder kommer säkert också upp då och då 😃Men här är mina tjejer i alla fall! Trixi är den mörka och Bella är den ljusa! 🤪

// Olivia>The dogs!

 

Min blogg Länk

tjoopa
2014-01-11 18:45
#62

Hej, Malin heter jag :) Född 89 och bosatt i en by i Norrbotten som heter Älvsbyn. Har just nu en ung hane av rasen bichon havanais som om allt går som tänk kommer att bli början på "kennelkarriären" ;) Har planer på att skaffa kennelnamn och att ha friska rastypiska hanar tillgängliga till avel. Kommer nog om allt klaffar även att ta hem en foderhund under året. Planer finns på att utöka skaran ytterligare men tiden får utvisa ;)


Annons:
Fisherling
2016-03-02 18:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#63

Jag heter Frida, född 92 och bor i Täby. Familjen delar på två hundar, Labradoren Benji som resten av familjen får samsas om, och Aussien Tinja som jag lagt beslag på själv ;) Jag har tränat Agility med Labben, och även om han älskade det så lämpade han sig aldrig för att tävla, och därför skaffade vi en mer Agility-vänlig ras, Aussie. :) Jag har Aspergers och ADD men är fast besluten att det inte ska hindra mig, oavsett hur mycket folk vill det. Kanske blir de avundsjuka på att jag kan klara av saker medans de inte får tummen ur, vad vet jag?

Jag ska snart påbörja utbildning till Hundinstruktör vilket jag ser fram emot enormt mycket, och i framtiden blir det absolut SKK's uppfödarutbildning. Drömmen är absolut att starta en kennel med målet att ta fram hundar som är bättre än deras föräldrar, i varje generation. Jag håller tummarna för att Tinja kan bli min stamtik!

Jag är en väldigt passionerad individ med stora drömmar och mycket fokus. Älskar Agility över alla andra sporter, och jag som normalt sett avskyr att springa! Så konstigt det kan bli ibland.

Andra hobbies är att fota och rita :) 
Har även två hemsidor! En fotosida och en blogg.
https://frihetshund.wordpress.com/
http://fisherstudios.se/

Upp till toppen
Annons: